DAC aansluiten op Quad 34 voorversterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pk026
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:20
Ik twijfel of ik mijn DAC (Cambridge Audio DAC Magic) aansluit op de Radio of op de CD ingang van mijn Quad voorversterker. En of beiden niet toereikend zijn. Iemand een idee?

De handleiding van de Quad 34 (screenshot zie beneden) heeft het over gevoeligheid maar dat vind ik niet terug in de handleiding van de DAC Magic. De output impedance van de DAC Magic 8s omschreven als "<50ohms" terwijl de handleiding van de Quad 34 spreekt over "100 k" voor de Radio-ingang en over "49 k" voor de CD-ingang. De ingangsspanning lijkt te matchen maar ik vraag me af of dat ook niet andere eenheden zijn. Kortom: hoe moet ik dit lezen?

Overigens is mijn Quad 34 ouder dan de gevonden handleiding: de ingangen zijn nog DIN, dat versnderde in mei 1986. Ik hoop dat er in die tijd geen andere wijzigingen zijn doorgevoerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7_WPJnp3FKtOdlUMTlJ8gJ9SZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o5V1GCNVoG8vVTkrjpD0w775.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door pk026 op 05-09-2026 08:15 ]

Alle reacties

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:08
De Cambridge kan max 2,3V brengen aan de ingang van de Quad. Dat zit het dichtst bij de radio ingang, die zou ik dan kiezen.

Qua geluidskwaliteit kan CD ook, zal minder hard kunnen spelen.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:08

kraats

Ik rol

Eigenlijk gaat je DAC veel te hard voor de ingang van je 34 (2Volt t.o.v. 0,3Volt). Je zou met weerstanden in je verloopkabeltje een spanningsdeler moeten maken om het niveau goed aan te laten sluiten. Daar zijn op internet genoeg weerstandswaarden voor te vinden als je zoekt op Quad preamp en cd-speler bijvoorbeeld. Zo draai ik zelf met mijn 33 voorversterker ook en dat gaat dan helemaal prima

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?