Pakketje in brievenbus bezorgd maar niet ontvangen (dhl-amz)

Pagina: 1
Acties:

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:19
Er zou vanmiddag een pakketje in de brievenbus geleverd zij van Amazon. Maar er is niks ontvangen. DHL zegt klagen bij Amazon, en amazon zegt wachten tot zondag.

Nou is mijn vraag of dhl bezorgers soms pakketjes als bezorgd scannen en dan pas de volgende dag afleveren?

Ik snap niet dat amazon duur geheugen zo verstuurt. Bijna 400 euro. Nu kan ik dus lekker een paar dagen stressen, zal wel goed komen want amazon is redelijk fatsoenlijk en de bewijslast ligt bij hun maar toch zit het mij niet lekker.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Ja dat doen ze. Jij hebt met dhl niets te maken want je bent de opdrachtgever niet.

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:23

EvH

Postnl doet dit ontzettend vaak.. mega vervelend (voor beide partijen )

• slein78
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 20:54
Heb dit ook al een paar keer bij Amazon brievenbuspakketjes meegemaakt, een paar dagen later lag het pakketje inderdaad in de brievenbus, maar kloppen doet het inderdaad niet.

Nog even geduld vrees ik.

• Sunrise
Oke dan weet ik genoeg.

Wat is de gedachte erachter van zo'n bezorger? Krijgt die persoon dan direct uitbetaald bij het bezorgen en niet gewoon aan het 'eind' van de maand?

• KevinskiNL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:12
Je zou eens kunnen kijken wat de API (https://api-gw.dhlparcel.nl/docs/) aan GEO location aangeeft. Dan heb je een idee waar de bezorger het eventueel heeft "afgeleverd". Zo heb ik voor de buren al eens een pakketje terug gevonden wat in de verkeerde straat op hetzelfde huisnummer was afgeleverd.

Mocht je hulp nodig hebben hiermee stuur me dan een dm.

[ Voor 95% gewijzigd door KevinskiNL op 04-09-2026 21:34 ]

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:37
KevinskiNL schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:22:
Je zou eens kunnen kijken wat de API (https://api-gw.dhlparcel.nl/docs/) aan GEO location aangeeft. Dan heb je een idee waar de bezorger het eventueel heeft "afgeleverd". Zo heb ik voor de buren al eens een pakketje terug gevonden wat in de verkeerde straat op hetzelfde huisnummer was afgeleverd.

Mocht je hulp nodig hebben hiermee stuur me dan een dm.
Bestaat een dergelijke api ook voor PostNL?

• KevinskiNL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:12
Volgens mij had ik dat ook eens gezocht maar hebben ze dat afgeschermd. Voor DHL Parcel hoef je voor die informatie niet te authenticeren.

• Sunrise
Dankzij kevinskiNL's hulp/tool kunnen zien dat het bij de buren of de buren ernaast is gebracht, locatie gegevens precies tussen de twee huizen. Als het zo accuraat is zoals afgebeeld. Misschien scannen ze het in de bus en pingt ie daar locatiegevevens. Maar de locatie was aan het huis ipv op straat. Dus geen idee hoe precies die gegevens zijn.

Maar ik kan het niet controleren gezien ik in het buitenland ben en mijn hoogbejaarde ouders druk zijn met ziekenhuisbezoeken. En ik dacht dat de buren op vakantie zijn. Even afwachten dus.

Update: pakketje gevonden in bed Moeder (alzheimers) alleen is de inhoud zoek.

Die locatiegegevens van dat systeem zijn dus niet zo accuraat.

[ Voor 12% gewijzigd door Sunrise op 05-09-2026 13:19 ]

Pagina: 1