Ik zat al een tijdje naar een flinke container ombouw naast onze garage.
Hebben bij ons huis een inham van 3,7 meter land en 107cm diep:
Nu staan hier altijd de container en zat al te kijken dat een commerciële of andere zelfbouw container ombouw hier wel mooi past.
Maar ik wil eigenlijk altijd ook wel meer zonnepanelen. En zonnepanelen zijn eigenlijk ook wel voordelige panelen tegenwoordig. Dus ik dacht waarom niet een heel hokje van zonnepanelen maken.
Voor de maatvoering zou ik dan op 3 deuren uit komen voor een breedte die groot genoeg is voor 4 containers. Dus is niet perfect. Maar we hebben eigenlijk ook maar 3 grote container en de extra ruimte wilde ik gebruiken voor opslag.
Heb wat verschillende varianten geprobeerd:
iets bredere panelen met een schuin(er) dak bijvoorbeeld om het niet te diep te maken. Maar dan moet het voor paneel weer van een andere materiaal enz,
Uiteindelijk kwam ik op zoiets ui:
Panelen gebruiken die minder dan 107cm breed zijn.
-twee vaste panelen bijna vlak als dak. 1 paneel vast aan de "voorkant"
En dan 3 panelen als vertikalen deuren:
Heb eerlijk gezegd nog geen idee of je panelen veel zou moeten verstevigen bij gebruik als deur. Of een wieltje onder de hoek zetten om te ondersteunen oid.
Ai impressie zou zoiets moeten worden, let niet teveel op de AI details:
Vinden jullie dit een goed plan? Super lelijk? Iemand anders wel eens zoiets gemaakt? Tips voor de constructie?
Hebben bij ons huis een inham van 3,7 meter land en 107cm diep:
Nu staan hier altijd de container en zat al te kijken dat een commerciële of andere zelfbouw container ombouw hier wel mooi past.
Maar ik wil eigenlijk altijd ook wel meer zonnepanelen. En zonnepanelen zijn eigenlijk ook wel voordelige panelen tegenwoordig. Dus ik dacht waarom niet een heel hokje van zonnepanelen maken.
Voor de maatvoering zou ik dan op 3 deuren uit komen voor een breedte die groot genoeg is voor 4 containers. Dus is niet perfect. Maar we hebben eigenlijk ook maar 3 grote container en de extra ruimte wilde ik gebruiken voor opslag.
Heb wat verschillende varianten geprobeerd:
iets bredere panelen met een schuin(er) dak bijvoorbeeld om het niet te diep te maken. Maar dan moet het voor paneel weer van een andere materiaal enz,
Uiteindelijk kwam ik op zoiets ui:
Panelen gebruiken die minder dan 107cm breed zijn.
-twee vaste panelen bijna vlak als dak. 1 paneel vast aan de "voorkant"
En dan 3 panelen als vertikalen deuren:
Heb eerlijk gezegd nog geen idee of je panelen veel zou moeten verstevigen bij gebruik als deur. Of een wieltje onder de hoek zetten om te ondersteunen oid.
Ai impressie zou zoiets moeten worden, let niet teveel op de AI details:
Vinden jullie dit een goed plan? Super lelijk? Iemand anders wel eens zoiets gemaakt? Tips voor de constructie?
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, Volvo V60 T6 plugin, Home Assistant
/f/image/oiAH7cUScfKn3XYETfKOvihB.png?f=fotoalbum_large)