Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1440p gamen. Ik wil niet een compleet nieuw systeem bouwen, maar mijn huidige pc simpelweg de slimste upgrade geven, zodat ik weer een paar jaar vooruit kan.
Gaat dan vooral om games als cyberpunk, GTA 5- en straks 6. Met op 2e scherm youtube/streampje.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb € 1.000 te besteden als dit inhoudt dat ik er echt weer een paar jaar tegenaan kan, maar liefst minder. Een complete nieuwe build volgens de BBG lijkt mij op dit moment zonde van het geld. Als ik budget overhoudt voor 2x nieuwe monitor zou dat top zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn HUIDIGE pc:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nou dat vraag ik mij dus af. Waarmee haal ik de meeste winst? Ik denk vooral een betere CPU? En wellicht een nieuwere 2TB SSD?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar compatible is. Dus AMD voor cpu
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag meedenken in wat een mooie upgrade zou zijn. Misschien zie ik hele logische dingen over het hoofd. Mijn huidige build voelt soms nogal traag aan bij he spelen van bijvoorbeeld cyberpunk. Er zijn programma's om dit te checken toch? Waar de bottleneck precies zit. Soms voelt mijn PC trager dan deze zou moeten zijn. Ik wil sws een clean windows doen, deze staat nu nog op de oude SSD.
1440p gamen. Ik wil niet een compleet nieuw systeem bouwen, maar mijn huidige pc simpelweg de slimste upgrade geven, zodat ik weer een paar jaar vooruit kan.
Gaat dan vooral om games als cyberpunk, GTA 5- en straks 6. Met op 2e scherm youtube/streampje.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb € 1.000 te besteden als dit inhoudt dat ik er echt weer een paar jaar tegenaan kan, maar liefst minder. Een complete nieuwe build volgens de BBG lijkt mij op dit moment zonde van het geld. Als ik budget overhoudt voor 2x nieuwe monitor zou dat top zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn HUIDIGE pc:
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 150,99 | € 150,99 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zilver | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF436C18BBK2/32 | € 308,55 | € 308,55 |
| 1 | Voedingen | Silverstone DA850R Gold (12V-2x6) Zwart | € 92,90 | € 92,90 |
| 1 | Interne ssd's | Samsung 750 EVO (retail) 500GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne ssd's | WD Blue SN570 1TB | € 179,99 | € 179,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € .... | ||
Nou dat vraag ik mij dus af. Waarmee haal ik de meeste winst? Ik denk vooral een betere CPU? En wellicht een nieuwere 2TB SSD?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar compatible is. Dus AMD voor cpu
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag meedenken in wat een mooie upgrade zou zijn. Misschien zie ik hele logische dingen over het hoofd. Mijn huidige build voelt soms nogal traag aan bij he spelen van bijvoorbeeld cyberpunk. Er zijn programma's om dit te checken toch? Waar de bottleneck precies zit. Soms voelt mijn PC trager dan deze zou moeten zijn. Ik wil sws een clean windows doen, deze staat nu nog op de oude SSD.