Als dit bericht in het verkeerde topic staat: ik hoor graag waar het wel zou moeten staan.
Situatie: een forum voor verzamelaars van 3 Inch speelgoedauto's (Matchbox, Hotwheels, Siku, Majorette, EFSI, Corgi, you get the point) bestaat bijna 20 jaar. Voorheen heb ik de boel in de lucht gehouden, maar door wisseling van baan ben ik het hele internet/forum beheer verleerd/ingehaald door de tijd. Ik heb het al zo'n 10 jaar niet meer bijgehouden.
De hoster geeft aan dat de forumsoftware geupdated moet worden zodat de server met een recente PHP versie geupdated kan worden. Ikzelf heb hier niet meer de kennis (en de tijd en de zin..) voor.
Hoe kan ik dit het beste aanvliegen?
Situatie: een forum voor verzamelaars van 3 Inch speelgoedauto's (Matchbox, Hotwheels, Siku, Majorette, EFSI, Corgi, you get the point) bestaat bijna 20 jaar. Voorheen heb ik de boel in de lucht gehouden, maar door wisseling van baan ben ik het hele internet/forum beheer verleerd/ingehaald door de tijd. Ik heb het al zo'n 10 jaar niet meer bijgehouden.
De hoster geeft aan dat de forumsoftware geupdated moet worden zodat de server met een recente PHP versie geupdated kan worden. Ikzelf heb hier niet meer de kennis (en de tijd en de zin..) voor.
Hoe kan ik dit het beste aanvliegen?
- Hoster vragen: nvt, heeft al jaren gratis het forum gehost, ga ik niet doen
- Een van de leden vragen: gedaan, nog geen reactie van iemand die dit zou kunnen (ik verwacht ook niet dat dat gaat komen)
- Hulp elders vragen: dat doe ik hier
- Forum opheffen: Het is niet heel actief meer maar er staat een schat aan data op verzameld die interessant is voor mede verzamelaars wereldwijd.
- SMF versie 1.1.20 (!!)
- PHP: heel oud
[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 04-09-2026 10:49 . Reden: Ik heb de URL verwijderd, om te voorkomen dat het reclame lijkt ]