Emulatie, welk type pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gadgetjunk
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06:49
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een pc met de juiste specificaties om emulators te kunnen spelen: DuckStation, PPSSPP, PCSX 2, RPCS3, Xenia Canary, Xemu, Cemu, Vita3K, Azahar, MAME, Project 64, Ryujinx, Dolphin. Waar ik zelf research op heb gedaan is of de pc RPCS3, Ryujinx en Xenia Canary kan draaien? Dit heb ik zo aangepakt omdat dit de drie zwaarste emulators zijn. Of heb ik dit niet goed aangepakt? Verder heb ik gezocht op (het liefst 1 TB geheugen SSD) of mits het geheugen uitbreidbaar is 512 GB SSD. Bewust gekozen voor het liefst 1 TB omdat bijv. Ryujinx games vaak groot zijn. Hoeveel RAM ik nodig heb is voor mijn nog niet helemaal duidelijk, maar voor zover ik weet hoeft het aantal RAM nu niet aanzienlijk hoog te zijn? Omdat dit wanneer je emulators gebruikt niet echt heel veel invloed heeft op het soepel draaien van emulators? Had het aantal RAM in ieder geval op 16 GB ingeschat? De kloksnelheid is toch ook heel erg van belang als ik het goed begrepen heb? En de videokaart waarmee je speelt legt de basis voor een goed speelbaar resultaat? En ook heel belangrijk om te weten is dat ik maximaal 500€ kan besteden.

Zelf zag ik diverse mini pc’s voorbij komen. Daarin had ik ook gezien dat deze geschikt zijn voor emulatie van games? Of is een desktop of mini pc beide geschikt en is hierbij alleen het formaat het verschil?

Zoals jullie kunnen lezen zie ik even door de bomen het bos niet meer.

Kunnen jullie mij een beetje wegwijs maken in de wereld van pc’s voor emulatie?

Hartstikke bedankt alvast!
...