Vraag

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 17:43
Ik heb mijn TrueNAS OS vandaag geupdate naar OS versie 25.10.7 (hiervoor was het 25.10.6), nu krijg ik bij het laden van de catalogus de onderstaande foutmelding:
code:
1
2
3
[EFAULT] Failed to clone 'https://github.com/truenas/apps' repository at '/mnt/.ix-apps/truenas_catalog' destination: 
[EFAULT] Failed to clone 'https://github.com/truenas/apps' repository at '/mnt/.ix-apps/truenas_catalog' destination: 
Cloning into '/mnt/.ix-apps/truenas_catalog'......
Ik heb al rond gezocht, en het onderstaande al gecontroleerd gebaseerd op wat ik heb gevonden:
1. Tijd/datum van het moederbord en de server controleerd, die zijn correct.
2. DNS entry in het netwerk is ingesteld op 1.1.1.1 en 8.8.8.8

Ik ben nu inmiddels radeloos, hoe kan ik dit het beste oplossen?

Voron V0.2 | Prusa Core One+ | E3CNC rodmod (in progress)

Alle reacties

• rubenverhoef
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 07:18
Ik kreeg het probleem bij versie 25.10.6 en dacht het juist op te lossen om naar 25.10.7 te gaan maar hetzelfde probleem. Meer info: Update to 25.10.7 broke Apps : r/truenas

[ Voor 37% gewijzigd door rubenverhoef op 03-09-2026 09:48 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:51

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik denk dat er tijdelijk iets mis is gegaan bij TrueNAS ofzo. Ik heb nog niet geüpdate, maar kreeg ook dezelfde foutmelding. Zojuist even een refresh gedaan in de app library, en de melding is weer weg.
Ik hoop voor je dus een tijdelijk dingetje, en dat je nu verder kunt met de update. Wel wacht ik altijd minimaal 1-2 weken met update, puur om day 1 gezeik te voorkomen. Laat een ander maar het proefkonijn zijn. Ondanks het bestaan van beta testers.

Hier staat tekst

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 17:43
Het bleek een wijziging bij github te zijn die ervoor zorgde dat de catalogus niet goed werd geladen. Dit is nu hersteld en alles werkt weer naar behoren. Iedereen bedankt voor het meedenken.

[ Voor 10% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 03-09-2026 22:48 ]

Voron V0.2 | Prusa Core One+ | E3CNC rodmod (in progress)