Vervanging HP OfficeJet Pro 7740 WF (heel dure cartridges)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JonasV91
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-09 23:12
Mijn vraag
Hoe vermijd ik deze megalomane aankoop? uitvoering: HP 953XL 4-pack

Wat is het alternatief om niet keer op keer een nieuwe printer te kopen? De printer vond ik aan een zeer lage prijs t.o.v. de adviesprijs maar de prijs van die cartridges lijkt nu veel hoger dan eerder... En ze lijken steeds moeilijker te vinden...

Mogelijks is het tijd voor een nieuw toestel maar wat zijn dan mogelijke alternatieven. A3 is niet essentieel maar natuurlijk wel leuk meegenomen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Momenteel gebruiken we de HP OfficeJet Pro 7740 WF in combinatie met originele cartridges uitvoering: HP 953XL 4-pack

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Huismerken worden geweigerd door de printer ondanks dat ik de firmware niet update (automatische update staat ook uit).

Alle reacties

• JonasV91
Is deze eerder voor Componenten koopadvies?

• __Leon___Leon__
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 00:04
Dan koop je de non-XL. Scheelt weer een hoop euro's. :+

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Dit is nu eenmaal het verdienmodel bij printers, consumables leveren meer geld op dan de printer zelf.

Dus voor weinig de printer met basissetje inkt te verkopen om daarna dik aan de cartridges te verdienen.

Als je cheap wilt na aankoop neem je een abonnement op hoeveel je print en betaal je per afdruk en niet voor de cartridges.

ICE ICE Baby

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:42
Goedkope printer, die verkopen ze voor kostprijs. En dan betaal je de winst met cartridges.

Tien jaar geleden besloten om een simpele xerox kleuren laserprinter te kopen. Dat was toen €300, nu €350.

Ik ben nu 15.000 afdrukken verder, setje toner is €150. Daar druk ik in kleur ruim 1000 paginas mee af en zwart het dubbele. Nooit uitgedroogde cartridges of wat dan ook.

Moest ik nu iets nieuws, dan zou ik bij die grote inkt webshop een printer kopen waar niet HP, Epson of Canon op staat. Voor mijn gevoel zijn die het felst met uitbannen van 3rd party cartridges.

Of als je inkjet wil, bij mijn oude werkgever gebruikten we voor locaties die te ver van de mopier zaten, inkjet printers van Brother. Dat was in alle opzichten de beste oplossing, printers redelijk goedkoop, set cartridges no name €50-60. Afdrukkwaliteit prima voor kantoor, foto wel wat minder.

[ Voor 21% gewijzigd door Ramon 73 op 03-09-2026 07:58 ]

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 13:29
HP is het meest doorgeslagen in deze tactiek, sowieso heb je al een betere kans op het gebruik van andere cartridges als je een Epson of Canon koopt. Je kan ook de Megatank printers van Canon overwegen: https://www.canon.nl/printers/refillable-ink-tank-printers/ Daar gaat vloeibare inkt in, daar kan niemand een chip in verstoppen.

• JonasV91
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Xerox lijkt momenteel geen printers te hebben met dezelfde eigenschappen tenzij giga kantoormodellen.

Ik heb nu de Brother MFC-J6760DW gevonden maar die lijkt niet geschikt te zijn voor foto's. De cartridges lijken me wel goedkoper als je p.p.p. bekijkt. Hij wordt wel als één van de beste beoordeeld door onze versie van de consumentenbond.

A3 is niet essentieel maar wel handig als dit voor een vergelijkbare prijs kan t.o.v. een A4-toestel.

Ik merk dat ik vastloop op de hoeveelheid toestellen die beschikbaar zijn waardoor er keuzestress optreedt. Als ik voor A4 ga weet ik het al helemaal niet meer. Sowieso geen abonnementsformules.

Eigenlijk weinig zinnig bericht maar ik wou jullie toch al laten weten dat ik jullie input gebruik!

EDIT: als ik naar reviews kijk lijkt Epson vaak een hit of een mis. Heel uiteenlopende beoordelingen.

EDIT2: https://www.coolblue.be/nl/product/952970/epson-workforce-wf-7840dtwf-1-set-extra-xl-cartridges.html Deze is er ook maar terug inkjet dus die hoge kost aan inkt.

EDIT3: de EPSON ET-4950 komt heel vaak voorbij als ik verder zoek maar die reviews zijn dus die hit-mis toestanden.

[ Voor 23% gewijzigd door JonasV91 op 05-09-2026 03:42 ]

• JonasV91
Ik denk dat ik voor deze zal gaan:

uitvoering: Epson EcoTank ET-3950

Fax is niet nodig en touchscreen in sé ook niet dus da's €50 goedkoper.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:42

SpamLame

niks

Voor Ecotank printers kan je voor je inkt terecht bij bv 123inkt om die kosten te drukken.

Heb zelf een goedkopere variant en het blijft een inktjet, in mijn geval veel inkt verspillen aan verstopte nozzles.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Misschien waard om te controleren als je huismerkcartridges wilt gebruiken:
https://uwcartridgewinkel...e-protection-uitschakelen

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
SpamLame schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 18:03:
Voor Ecotank printers kan je voor je inkt terecht bij bv 123inkt om die kosten te drukken.

Heb zelf een goedkopere variant en het blijft een inktjet, in mijn geval veel inkt verspillen aan verstopte nozzles.
Dat heeft vnml te maken met de toko waar je je inkt haalt. Je krijgt wel garantie op de inkt maar als de kop verstopt raakt geven ze niet thuis, printer kan je dan weggooien.

Dacht dat de 7740WF nog wel redelijk zat met printkosten, maar HP heeft die cartridges inmiddels enorm prijzig gemaakt.
@JonasV91 Weet niet of je veel print, maar er zijn ook niet-XL cartridges, die zijn een bak goedkoper. Uiteraard wel duurder per pagina.

• JonasV91
Tyrian schreef op zondag 6 september 2026 @ 23:00:
Misschien waard om te controleren als je huismerkcartridges wilt gebruiken:
https://uwcartridgewinkel...e-protection-uitschakelen
Als dit werkt kan ik misschien nog afzien van de aanschaf.

Er is een periode geweest waar huismerken werkten en dan niet meer. Updates staan op "update notificatie" omdat internetfuncties anders wegvallen.

Hopelijk werkt het dus en anders toch overgaan tot de aanschaf van bovenstaande printer.

• JonasV91
_JGC_ schreef op zondag 6 september 2026 @ 23:04:
[...]

Dat heeft vnml te maken met de toko waar je je inkt haalt. Je krijgt wel garantie op de inkt maar als de kop verstopt raakt geven ze niet thuis, printer kan je dan weggooien.

Dacht dat de 7740WF nog wel redelijk zat met printkosten, maar HP heeft die cartridges inmiddels enorm prijzig gemaakt.
@JonasV91 Weet niet of je veel print, maar er zijn ook niet-XL cartridges, die zijn een bak goedkoper. Uiteraard wel duurder per pagina.
Het voordeel van die ink tanks is blijkbaar dat de printkosten echt laag liggen. Ook bij kleurenprints.

Maar eerst nog eens kijken naar die huismerken want ik heb er nog liggen (maar die bleken tot nu toe niet nuttig want die werden geweigerd.).

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 02:39
Wij hebben gewoon een goedkope kleuren ledmprinter. uitvoering: Brother DCP-L3520CDWE

Als we foto’s willen printen dan doen we dat gewoon via CEWE (Kruidvat) of andere shop waar ze meest goedkope aanbieding hebben.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8

Pagina: 1