Koppeling elektriciteitsmeter en gasmetee

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:20
Mijn vraag
Hoelang kan het duren tot de nieuwe elektriciteitsmeter de gasmeterstand krijgt?

Afgelopen maandag heeft Enexis de 1 fase meter vervangen voor een 3 fase meter. Dit werkt allemaal goed, echter vandaag viel me op dat de p1 meter (en ook de app van mijn energieleverancier) niet meer de gasmeterstand doorkrijgt. Als ik op de elektriciteitsmeter kijk zie ik dat de gasmeter wel gekoppeld is (het juiste nummer staat er) maar geen gasmeter stand. Op de gasmeter staat ook het kuiste gekoppelde nummer van de elektriciteitsmeter.

Iemand dit al eens gehad? Moet ik hiervoor de netbeheerder bellen/mailen om dit op te lodsen? Of gaat dit bijvoorbeeld vanzelf?

Alle reacties

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Je kunt even je type elektriciteitsmeter en gasmeter zoeken en kijken of jij zelf een soft reset kunt doen, als je dan na 24 uur nog geen verbinding hebt bellen met de netbeheerder en aangeven dat de koppeling niet goed gegaan is, dan komen ze terug.
Ik had exact zo'n situatie, zorg wel dat het geen PEBKAC is daar hebben ze logischerwijs zelf ook niet zo'n trek in.

Reageert niet op AI berichten - VW ID.7 | 5670 Wp - 14x405 33° op zuid | Twente

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:44

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb hetzelfde gehad en heb contact opgenomen. Monteur opnieuw langsgekomen. Bleek iets in de backend mis te zitten wat op afstand kon worden opgelost. Monteur had verder niks hoeven aanpassen, de volgende dag werkte het.

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:33

Fe2O3

Ja das roest

Ik moest zelf een knop op de gasmeter indrukken voor een tijdje oid.

Ff bellen met je netbeheerder medunkt.

Dum de dum