Transip blokkeert het wegverhuizen van domeinen

Pagina: 1
Acties:
  • 802 views

Vraag

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 15:08
Ik wil anderen waarschuwen voor hoe transip het mij (bijna) onmogelijk maakt om weg te verhuizen.

Ik heb 10 jaar lang meer dan 100 domeinen ondergebracht bij transip.
Ook nam ik meerdere vps'en af bij transip. Ik was een goede klant zou je denken.

Vanwege prijsverhogingen heb ik besloten om weg te verhuizen bij transip.
Een .com bij transip kost nu €28. Bij cloudfare is dat €8,60.

Wanneer ik bij andere providers een domein bij transip probeer over te verhuizen, krijg ik de error dat "transferlock" is ingeschakeld. Dit betekent dat een domein gelocked is zodat het niet verhuist kan worden.

Ik heb transferlock nóóit ingeschakeld. En bij transip in de interface staat aangegeven dat transferlock is uitgeschakeld.
Na contact met transip kwam ik erachter dat de fout bij transip ligt. Bij al mijn domeinen is transferlock ingeschakeld, en kan het alleen worden uitgeschakeld door voor IEDER domein contact op te nemen met transip.
Dit is natuurlijk idioot. Ze zouden in een keer de transferlock voor alle domeinen moeten uitschakelen, maar dit weigeren ze. Want als het nog een keer gebeurd, kan ik contact met ze opnemen.. Wat klantvriendelijk van ze!

Elke keer als ik contact op neem om een transferlock uit te schakelen, word het eerst ontkent dat er een probleem is, en moet ik het verhaal weer van voor af aan uitleggen..

Dan krijg ik zo'n reactie:
Goedenavond,

Ik zie in het controlepaneel dat deze staat uitgeschakelt, de transferlocks zijn ook in zijn geheel zelf te beheren in het controlepaneel. Hier voeren wij zelf geen wijzigingen in door als je dat denkt:
https://www.transip.nl/kn...ndere-registrar-verhuizen

Ik verneem het graag.

Met vriendelijke groet,
Wat ik nog het meest kwalijke vind aan transip is dat deze bug al jaren in hun systeem zit.
Veel mensen kunnen niet weg verhuizen bij transip.. En zo hebben ze niet alleen geld aan mij verdient. Zo verdienen ze nu nog steeds geld aan klanten, die vanwege bugs in hun systeem niet weg kunnen verhuizen, en facturen blijven ontvangen.

Alle reacties

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:03
Enige wat ik kan bedenken, is als je een ticket hebt van 1 aanpassing, een verwijzing te maken bij ieder nieuw ticket dat je aanmaakt, naar dat ticket.

• pim
Ik maak me ook boos over andere mensen die precies hetzelfde probleem hebben.. en denken dat de fout wellicht bij de nieuwe provider ligt. Want in de interface van transip staat duidelijk dat de transferlock is uitgeschakeld.

Als je zo'n grote bug in je systeem hebt moet je het oplossen.. Niet mensen doorsturen naar de klantenservice.

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 17:19
Ik heb dit ook gehad. Volgens mij kun je dit zelf oplossen door de transfer lock in te schakelen en dan weer uit te schakelen.

• pim
Al geprobeerd, dat werkt ook niet.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@pim wat verwacht je van ons met dit topic? Wil je even je ervaring met TransIP kwijt? Of wil je graag hulp bij je problemen?

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59
Kan je niet vragen om dit te laten escaleren naar een hoger niveau?
Als de fout bij hen ligt dan willen ze dit maar al te graag onderzoeken wat er fout loopt om dit recht te kunnen zetten.

Meestal zijn de eerstelijns niet in staat om grote wijzigingen door te voeren in het systeem en omdat ze voor elk domein een ticket willen met daaraan een actie gekoppeld.

• pim
rens-br schreef op donderdag 3 september 2026 @ 08:23:
[mbr]@pim wat verwacht je van ons met dit topic? Wil je even je ervaring met TransIP kwijt?[/mbr]
Zoals ik al achreef, ik wil anderen waarschuwen voor hoe transip het mij (bijna) onmogelijk maakt om weg te verhuizen.
Ik ben niet opzoek naar hulp, excuses als dat niet duidelijk was.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:02
Ik ben zelf inmiddels al bijna 3 jaar weg bij TransIP, en met alle ervaringen die ik hoor en nu ook deze weer ben ik alleen maar blij met die keuze. Naast dat ze gewoonweg heel erg duur zijn is de klantenservice, in mijn ervaring, ook altijd karig en kortaf.

Zucht...

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
pim schreef op donderdag 3 september 2026 @ 13:53:
[...]

Zoals ik al achreef, ik wil anderen waarschuwen voor hoe transip het mij (bijna) onmogelijk maakt om weg te verhuizen.
Ik ben niet opzoek naar hulp, excuses als dat niet duidelijk was.
In dat geval bedankt voor de waarschuwing, maar dan heeft het topic in de huidige vorm niet zoveel discussiewaarde en daarmee sluit ik dan ook het topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.