Contract verloop Januari, is zomer betere timing ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Volksdennis
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 16:11
Hallo,

Al jaren verloopt mijn energiecontract op 1 Januari dus aankomende 1-1-2027 verloopt mijn huidige jaarcontract. Aangezien de energie prijzen eigenlijk altijd stijgen richting de winter vroeg ik me af of ik niet beter deze verloopdatum kan verschuiven richting zomer om zo ( hopelijk) goedkopere tarieven aangeboden te krijgen. Toevallig heb ik van mijn huidige leverancier ( GC) net ook een aanbod gehad voor 18 maanden waarmee ik meteen in July 2028 kom.

Graag jullie advies over dit opschuiven naar de zomermaanden.

Thx Dennis

Alle reacties

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:09
Volksdennis schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:34:
Hallo,

Al jaren verloopt mijn energiecontract op 1 Januari dus aankomende 1-1-2027 verloopt mijn huidige jaarcontract. Aangezien de energie prijzen eigenlijk altijd stijgen richting de winter vroeg ik me af of ik niet beter deze verloopdatum kan verschuiven richting zomer om zo ( hopelijk) goedkopere tarieven aangeboden te krijgen. Toevallig heb ik van mijn huidige leverancier ( GC) net ook een aanbod gehad voor 18 maanden waarmee ik meteen in July 2028 kom.

Graag jullie advies over dit opschuiven naar de zomermaanden.

Thx Dennis
Het lijkt beter te zijn om in de zomer alvast te zoeken voor nieuwe contracten die je dan wel per 1-1 in laat gaan.
Wetswijzigingen gaan ook meestal per 1-1 in (zoals nu het stopzetten van saldering). De belastingen worden per 1-1 gewijzigd. Dus op zich is 1-1 een prima datum.
Maar je moet dan niet wachten met het zoeken van een nieuw contract tot december.

Overigens is de kans groot dat er betere aanbiedingen zijn dan die van GC.
Energieleveranciers aanbiedingentopic
Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic