Hoi mede-tweakers.
Ik ben momenteel aan het kijken naar een refurbished iPad, een iPad Air 5 (M1).
Daarbij kom ik regelmatig aanbiedingen tegen op Back Market. De prijzen zijn soms behoorlijk aantrekkelijk, maar ik twijfel nog een beetje over hoe consistent de kwaliteit daar in de praktijk is.
Voor zover ik begrijp werkt Back Market met verschillende internationale refurbishers/verkopers. Back Market hanteert wel bepaalde conditiecategorieën en minimumeisen, maar de daadwerkelijke controle en refurbishment wordt door de individuele verkoper uitgevoerd.
Ik ben daarom vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die daadwerkelijk een iPad via Back Market hebben gekocht.
Onder andere:
Ik zie namelijk dat verschillende verkopers hetzelfde model en dezelfde conditiecategorie aanbieden, maar ik vraag me af hoeveel kwaliteitsverschil er in de praktijk tussen die verkopers zit.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik ben momenteel aan het kijken naar een refurbished iPad, een iPad Air 5 (M1).
Daarbij kom ik regelmatig aanbiedingen tegen op Back Market. De prijzen zijn soms behoorlijk aantrekkelijk, maar ik twijfel nog een beetje over hoe consistent de kwaliteit daar in de praktijk is.
Voor zover ik begrijp werkt Back Market met verschillende internationale refurbishers/verkopers. Back Market hanteert wel bepaalde conditiecategorieën en minimumeisen, maar de daadwerkelijke controle en refurbishment wordt door de individuele verkoper uitgevoerd.
Ik ben daarom vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die daadwerkelijk een iPad via Back Market hebben gekocht.
Onder andere:
- Klopte de opgegeven conditie met wat je uiteindelijk ontving?
- Waren er krassen, deukjes of andere gebruikssporen die je niet verwachtte?
- Hoe was de batterijconditie bij ontvangst?
- Indien je “Premium” hebt gekocht: zat de batterij daadwerkelijk op minimaal 90% capaciteit en was het toestel cosmetisch vrijwel perfect?
- Welke refurbisher/verkoper stond bij jouw bestelling vermeld?
- Heb je ervaring met garantie, retouren of een eventueel defect?
- Zou je opnieuw via Back Market kopen?
Ik zie namelijk dat verschillende verkopers hetzelfde model en dezelfde conditiecategorie aanbieden, maar ik vraag me af hoeveel kwaliteitsverschil er in de praktijk tussen die verkopers zit.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
What a terrible day to have eyes!