• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:24

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Hoi mede-tweakers.

Ik ben momenteel aan het kijken naar een refurbished iPad, een iPad Air 5 (M1).

Daarbij kom ik regelmatig aanbiedingen tegen op Back Market. De prijzen zijn soms behoorlijk aantrekkelijk, maar ik twijfel nog een beetje over hoe consistent de kwaliteit daar in de praktijk is.

Voor zover ik begrijp werkt Back Market met verschillende internationale refurbishers/verkopers. Back Market hanteert wel bepaalde conditiecategorieën en minimumeisen, maar de daadwerkelijke controle en refurbishment wordt door de individuele verkoper uitgevoerd.

Ik ben daarom vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die daadwerkelijk een iPad via Back Market hebben gekocht.
Onder andere:
  • Klopte de opgegeven conditie met wat je uiteindelijk ontving?
  • Waren er krassen, deukjes of andere gebruikssporen die je niet verwachtte?
  • Hoe was de batterijconditie bij ontvangst?
  • Indien je “Premium” hebt gekocht: zat de batterij daadwerkelijk op minimaal 90% capaciteit en was het toestel cosmetisch vrijwel perfect?
  • Welke refurbisher/verkoper stond bij jouw bestelling vermeld?
  • Heb je ervaring met garantie, retouren of een eventueel defect?
  • Zou je opnieuw via Back Market kopen?
Voor mij is vooral de batterij belangrijk. Ik zoek eigenlijk een exemplaar met minimaal ongeveer 90% batterijgezondheid en liefst zonder beschadigingen.

Ik zie namelijk dat verschillende verkopers hetzelfde model en dezelfde conditiecategorie aanbieden, maar ik vraag me af hoeveel kwaliteitsverschil er in de praktijk tussen die verkopers zit.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

What a terrible day to have eyes!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:51

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik denk dat het moeilijk is om elke n=1 ervaring voorspellend voor jouw object te laten zijn, maar mijn 2 cents: ervaring was prima. Ipad zoals verwacht, geen enkel probleem.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit onderwerp past beter in het Shopping forum dus een move die kant op :)

iOS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Daedalus schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:07:
[mbr]Dit onderwerp past beter in het Shopping forum dus een move die kant op :)

iOS > SF[/]
Ah toch wel. Ik twijfelde even, maar dacht dat Apple Talk nét iets logischer was omdat het specifiek om refurbished iPads ging. Shopping forum blijkt inderdaad de betere plek.

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
superduper schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:46:
Ik denk dat het moeilijk is om elke n=1 ervaring voorspellend voor jouw object te laten zijn, maar mijn 2 cents: ervaring was prima. Ipad zoals verwacht, geen enkel probleem.
Ik verwacht ook niet specifiek voor iPad's hoor.
Maar wel in het algemeen naar aankopen van electronica zoals Tablets en telefoons via BM.

Reviews online zijn een variatie van goed tot een mix van positief en negatief, afhankelijk van waar je kijkt.

• wouter079
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:48
Heb hier een tablet geprobeerd te kopen, een Lenovo Tab M10 HD Gen 2. Heb tot tweemaal toe de Tab M10 FHD toegestuurd gekregen, opvallend genoeg door twee verschillende verkopers.

Kan gebeuren, maar het retourneren was een redelijk drama. Heb van de klantenservice van Back Market beide tablets tot driemaal toe moeten terugsturen via Chronopost, waarbij de pakketten telkens om onduidelijke reden weer retour naar mijn eigen adres werden gestuurd. Heb daardoor bijna twee maanden op mijn geld moeten wachten. Geen beste ervaring met Back Market dus.

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
wouter079 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 21:29:
Heb hier een tablet geprobeerd te kopen, een Lenovo Tab M10 HD Gen 2. Heb tot tweemaal toe de Tab M10 FHD toegestuurd gekregen, opvallend genoeg door twee verschillende verkopers.

Kan gebeuren, maar het retourneren was een redelijk drama. Heb van de klantenservice van Back Market beide tablets tot driemaal toe moeten terugsturen via Chronopost, waarbij de pakketten telkens om onduidelijke reden weer retour naar mijn eigen adres werden gestuurd. Heb daardoor bijna twee maanden op mijn geld moeten wachten. Geen beste ervaring met Back Market dus.
Betreft de klantenservice zelf.
Zijn deze makkelijk bereikbaar? Denk aan Nederlandse openingstijden, telefonisch, A.I-gesprekken, etc?

Ik kan een bereikbare klantenservice erg waarderen.
Het feit dat je twee keer dezelfde verkeerde tablet hebt ontvangen is niet zo'n goed teken.
Maar dat kan dan weer liggen aan de verkoper zelf en niet aan BackMarket, denk ik.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:23

Saven

Administrator

Volgens mij is de M5 Air nog zo nieuw dat er echt nog geen enkele onder de 90% batterij komt

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Saven schreef op donderdag 3 september 2026 @ 15:38:
Volgens mij is de M5 Air nog zo nieuw dat er echt nog geen enkele onder de 90% batterij komt
Het gaat om de Apple iPad Air 5, met M1 chip.
Niet de M5 chip. Die zijn vrij nieuw inderdaad.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:23

Saven

Administrator

AltTabKeys schreef op donderdag 3 september 2026 @ 16:22:
[...]

Het gaat om de Apple iPad Air 5, met M1 chip.
Niet de M5 chip. Die zijn vrij nieuw inderdaad.
Ah duidelijk :)

• wouter079
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:48
AltTabKeys schreef op donderdag 3 september 2026 @ 15:35:
[...]

Betreft de klantenservice zelf.
Zijn deze makkelijk bereikbaar? Denk aan Nederlandse openingstijden, telefonisch, A.I-gesprekken, etc?

Ik kan een bereikbare klantenservice erg waarderen.
Het feit dat je twee keer dezelfde verkeerde tablet hebt ontvangen is niet zo'n goed teken.
Maar dat kan dan weer liggen aan de verkoper zelf en niet aan BackMarket, denk ik.
Klantenservice was op zich prima te bereiken, reageerde meestal na enkele uren. Je kan in het Nederlands je bericht plaatsen, waarna die automatisch wordt vertaald etc.
Pagina: 1