Reageert niet op AI berichten | VW ID.7 | 5670 Wp - 14x405 33° op zuid | Twente
Of het aangepast kan/moet worden laat ik bij de devvers
Wauw, een sig!
Intentionally left blank
Hier is zo te zien enkel een [membersonly] toegevoegd.True schreef op woensdag 2 september 2026 @ 13:13:
[...]
Zie bijv. ReCou in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" hier zijn minimaal 54 tekens aan toegevoegd na ongeveer 2 uur (of langer), maar nergens staat dat het aangepast is.
Intentionally left blank
Maar >2% kan wel effect hebben hoe iets gelezen wordt, bijv. in die context die ik schets met die MO-tag, het is voor een andere lezer niet duidelijk dat het bericht wat ik quote (en niet zichtbaar wegens MO-tags) inmiddels is aangepast.crisp schreef op woensdag 2 september 2026 @ 14:02:
Bij een (cummulatief) wijzigingspercentage van meer dan 2% wordt er getoond dat de post is aangepast. Maar dat wordt niet puur bepaald op basis van content-lengte, maar mbv similar_text.
Ik vind die 2% regel wat arbitrair, wat is er mis mee om dit altijd te tonen? Of altijd te tonen indien edit >5 min. ná de originele post tijd is?
Dat komt voor mij logischer over - maar ja wie ben ik
Nee in het MO-tag gedeelte is iets aangepast (zie opvolgende posts) dus de post inhoudelijk is wel degelijk veranderd.crisp schreef op woensdag 2 september 2026 @ 14:06:
[...]
Hier is zo te zien enkel een [membersonly] toegevoegd.
Maar niet genoeg om uiteindelijk boven de 2% te komen, maar dat komt ook doordat we het percentage als een integer opslaan, en er naar beneden afgerond wordt. Daarbij is de post van je eerste voorbeeld 2x aangepast; de eerste keer wat het update percentage 0,88% (afgerond 0), en de tweede keer 1,78% (afgerond 1) -> dus totaal 0 + 1 = 1% in de database. Jouw post had een update percentage van 3,98% -> 3% in de database.True schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:35:
[...]
Nee in het MO-tag gedeelte is iets aangepast (zie opvolgende posts) dus de post inhoudelijk is wel degelijk veranderd.
Nu is het inderdaad wat vreemd om het percentage naar beneden af te ronden, of om ueberhaupt het percentage als integer op te slaan. Ik weet echter niet of het eenvoudig is om van dat veld een float te maken; het is immers een nogal grote tabel...
Intentionally left blank
Dat is ook arbitrair, maar andersTrue schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:34:
Ik vind die 2% regel wat arbitrair, wat is er mis mee om dit altijd te tonen? Of altijd te tonen indien edit >5 min. ná de originele post tijd is?
Dat komt voor mij logischer over - maar ja wie ben ik
- time based melding
- altijd melding
Intentionally left blank
Of door naar boven af te ronden.crisp schreef op donderdag 3 september 2026 @ 23:02:
Een melding [Voor 0% gewijzigd door xxx] is ook niet echt wat je moet willen lijkt me, en dat kunnen we alleen oplossen door het wijzigingspercentage met meer precisie op te slaan.
Zelf geen voorkeur voor eventuele aanpassing van de werking.
Maar je zou bij een afronding naar 0% misschien wel een andere tekst kunnen laten zien, en misschien zelfs variabele tekst:crisp schreef op donderdag 3 september 2026 @ 23:02:
Een melding [Voor 0% gewijzigd door xxx] is ook niet echt wat je moet willen lijkt me, en dat kunnen we alleen oplossen door het wijzigingspercentage met meer precisie op te slaan.
0-5%: Bericht is licht gewijzigd door ...
6-20%: Bericht is gedeeltelijk gewijzigd door ...
21%+ : Bericht is sterk gewijzigd door ...
Persoonlijk heb ik de percentages nooit echt heel nuttig gevonden, als sterveling kan je er weinig mee, je ziet niet wat er is aangepast tenzij het bericht toevallig gequote is. Blijft met mijn suggestie nog steeds overigens
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
De huidige editmelding op GoT zou betrouwbaarder mogen zijn. In plaats van de huidige grens van 2% inhoudelijke wijziging (die afgerond wordt) wil ik dat een wijziging altijd zichtbaar is, of dat dit tijdsafhankelijk gebeurt, bijvoorbeeld bij edits die meer dan 5 minuten na plaatsing worden gedaan.
De huidige procentuele drempel kan relevante inhoudelijke wijzigingen verbergen. Een kleine aanpassing kan inhoudelijk wel belangrijk zijn, terwijl afronding van het wijzigingspercentage ervoor kan zorgen dat er helemaal geen editmelding verschijnt.
Een tijdsgebonden grens lijkt mij daarbij een middenweg, vingervlugge posts die pas daarna worden geproofread en vervolgens correcties kort na plaatsing hoeven m.i. niet zichtbaar, maar latere wijzigingen wel. Een altijd zichtbare edit-melding biedt nog meer transparantie, maar is ook vrij stellig.
[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 04-09-2026 10:47 ]
Intentionally left blank
Kan mij dat voorstellen, maar ik waardeer je inzet!crisp schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 10:47:
Ik verplaats deze wel even naar Mooie features, maar verwacht niet dat dit enige prioriteit zal krijgen...
“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)
Dit topic is gesloten.
![]()