Mijn vraag
Ik heb een Ambiance Comfortline Pergola + Zip uit 2021, voorzien van een Somfy io-motor en een Situo 5 io Pure II afstandsbediening.
Het probleem is dat het pergoladoek niet volledig wordt uitgeschoven. De voorlijst stopt ongeveer enkele centimeters te vroeg, waardoor het doek niet goed op spanning komt en een beetje slap blijft hangen.
De installateur heeft eerder aangegeven dat hiervoor een speciaal apparaat nodig is om de installatie/motor opnieuw af te stellen.
Ik heb geprobeerd de eindpositie via de afstandsbediening aan te passen:
In de zijprofielen van de pergola zie ik kabels lopen, dus ik vermoed dat de voorlijst met een kabel-/spansysteem wordt aangestuurd.
Mijn vragen zijn:
Alvast bedankt,
Ik heb een Ambiance Comfortline Pergola + Zip uit 2021, voorzien van een Somfy io-motor en een Situo 5 io Pure II afstandsbediening.
Het probleem is dat het pergoladoek niet volledig wordt uitgeschoven. De voorlijst stopt ongeveer enkele centimeters te vroeg, waardoor het doek niet goed op spanning komt en een beetje slap blijft hangen.
De installateur heeft eerder aangegeven dat hiervoor een speciaal apparaat nodig is om de installatie/motor opnieuw af te stellen.
Ik heb geprobeerd de eindpositie via de afstandsbediening aan te passen:
- Doek naar de huidige eindpositie gestuurd.
- ▲ + ▼ tegelijkertijd ingedrukt totdat de motor een korte beweging/jog maakte.
- Daarna geprobeerd de eindpositie met ▼ verder te zetten.
In de zijprofielen van de pergola zie ik kabels lopen, dus ik vermoed dat de voorlijst met een kabel-/spansysteem wordt aangestuurd.
Mijn vragen zijn:
- Kan dit nog een instelling van de Somfy io-motor zijn, bijvoorbeeld een instelling voor doekspanning/fabric tension?
- Of wordt de maximale positie van de voorlijst bepaald door het kabel-/spansysteem van de pergola?
- Is hiervoor Somfy Set&Go io nodig, of kan dit met de Situo 5 io worden afgesteld?
- Weet iemand welk "speciaal apparaat" een installateur hiervoor normaal gesproken gebruikt?
Alvast bedankt,
:strip_exif()/f/image/7ySfAg0ixqxIunf5cKztcZbC.jpg?f=fotoalbum_large)