LG C1 defect (waarschijnlijk stroomboord kan ik dit fixen?)

Pagina: 1
Acties:

• kingsly
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-09 09:27
Beste Tweakers,

Ik heb een LG C1 55 inch (4 jaar oud) die sinds kort helaas niet meer aan gaat. Als ik de tv probeer aan te zetten met de afstandsbediening of de knop gaat het lampje knipperen en het geluidje is er maar de tv gaat niet aan. Ik geprobeerd de TV te resetten, los te koppelen, ander stop contact maar helaas niks.

Nu heb ik een reparatie verzoek ingediend bij LG maar valt buiten de garantie en de kosten hiervan kan ik beter een nieuwe tv kopen.

Ik heb zelf wel ervaring in pc's bouwen en heb ook wel eens een tv zelf gefixt. Nu is de vraag, kan ik zelf een stroomboord vervanger en is dat het nog waard?

Als iemand hier toevallig ook ervaring mee heeft gehad dan hoor ik het graag?

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:30
kingsly schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 15:59:
Beste Tweakers,

Ik heb een LG C1 55 inch (4 jaar oud) die sinds kort helaas niet meer aan gaat. Als ik de tv probeer aan te zetten met de afstandsbediening of de knop gaat het lampje knipperen en het geluidje is er maar de tv gaat niet aan. Ik geprobeerd de TV te resetten, los te koppelen, ander stop contact maar helaas niks.

Nu heb ik een reparatie verzoek ingediend bij LG maar valt buiten de garantie en de kosten hiervan kan ik beter een nieuwe tv kopen.

Ik heb zelf wel ervaring in pc's bouwen en heb ook wel eens een tv zelf gefixt. Nu is de vraag, kan ik zelf een stroomboord vervanger en is dat het nog waard?

Als iemand hier toevallig ook ervaring mee heeft gehad dan hoor ik het graag?
Als je de TV in NL hebt gekocht moet je voor garantiekwesties bij de verkoper zijn. Je hebt op een high end tv wettelijke garantie, deze is langer dan 4 jaar.

Omdat je wel geluid hebt is het niet zeker dat het om de powerboard gaat.

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31

gex

De gekste

Ik heb hetzelfde gehad, is een bekend probleem, niet akkoord gaan met voorstel, in mijn geval kreeg ik later een redelijk voorstel na mijn bezwaar.

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 01:57
gex schreef op woensdag 2 september 2026 @ 22:31:
Ik heb hetzelfde gehad, is een bekend probleem, niet akkoord gaan met voorstel, in mijn geval kreeg ik later een redelijk voorstel na mijn bezwaar.
Dit. Voor dat geld mag je best wel een TV verwachten die zeker 8 jaar mee gaat. Winkel is aan zet. LG is nog (lang) geen partij. Desnoods via rechtsbijstands verzekering.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8