@AverageNL ik tag jou even omdat het twee berichten van jou betreft 
Het valt mij op dat bij een aantal nieuwsberichten alleen wordt gesproken over Matter, zonder te benoemen dat het netwerkprotocol Thread is.
Zie bijvoorbeeld:
nieuws: IKEA-website toont slimme radiatorknop met Matter voor 17,87 euro
nieuws: IKEA brengt Varmblixt-donutlamp met Matter en gekleurd licht uit
Mijn inziens is het basisinformatie om direct in het artikel te benoemen of iets over Thread, Wifi of iets anders werkt. Nu ben je voor die informatie aangewezen op de reacties onder het bericht, of moet je zelf op zoek.
Door het alleen over Matter te hebben ontstaan ook rare passages zoals in het bericht over de radiatorknop:
Het valt mij op dat bij een aantal nieuwsberichten alleen wordt gesproken over Matter, zonder te benoemen dat het netwerkprotocol Thread is.
Zie bijvoorbeeld:
nieuws: IKEA-website toont slimme radiatorknop met Matter voor 17,87 euro
nieuws: IKEA brengt Varmblixt-donutlamp met Matter en gekleurd licht uit
Mijn inziens is het basisinformatie om direct in het artikel te benoemen of iets over Thread, Wifi of iets anders werkt. Nu ben je voor die informatie aangewezen op de reacties onder het bericht, of moet je zelf op zoek.
Door het alleen over Matter te hebben ontstaan ook rare passages zoals in het bericht over de radiatorknop:
Die laatste zin klopt maar half, want je hebt een Thread borderrouter nodig. Met alleen een platform dat Matter aan kan en verbonden is via lan/wifi kun je niks als het een Matter over Thread-apparaat betreft. Zo kan Home Assistant prima Matter aan als het wifi betreft (want je HA is toch al aangesloten op je netwerk), maar heb je voor Thread toch echt een extra dongle of border router nodig.Het apparaat is bedoeld om samen te werken met IKEA Home via de Dirigera-hub, al werkt hij ook met andere smarthomeplatforms die overweg kunnen met Matter.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX