Graag raad om toonarm af te stellen bij een pioneer pl`960

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• peewilli
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 03-09 16:29
Mijn vraag
...Mijn toonarm van de pl-960 start bij automatische start niet goed op de lp.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Heel youtube afgezocht maar kan niks vinden helaas.

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@peewilli Welkom op het forum van Tweakers. We helpen je graag, maar daarvoor hebben we ook een stukje eigen inzet van jouw kant nodig. Dat betekent natuurlijk niet dat je van te voren alles al moet weten, want anders zou je immers geen vragen hoeven stellen, maar wél dat je concreet omschrijft:
  • hoe en wanneer het probleem ontstaan is en wanneer het zich voordoet,
  • wat de exacte instelling/afstelling van je toonarm is
  • of je modificaties hebt gebruikt waardoor (een onderdeel van) de arm niet meer origineel is,
  • welke informatie je gelezen hebt of welke videoguides je gevolgd hebt,
  • waarom wat je zelf al geprobeerd hebt (deels) wel of niet werkte,
  • etc
Hoe concreter jij bent, hoe makkelijker andere mensen begrijpen wat er speelt en hoe ze jou daar mogelijk bij kunnen helpen. Dit vragen we niet om je te plagen, maar om ervoor te zorgen dat zowel de vragen én de antwoorden van hoge kwaliteit blijven. Daar heeft immers iedereen wat aan.

Klik daarom bovenaan je bericht op 'wijzig' en vul zo uitgebreid en duidelijk mogelijk aan wat je weet over je apparaat en dit specifieke probleem en neem ons zo helder mogelijk mee in je zoektocht en wat je reeds geprobeerd hebt. Dat geeft houvast aan je medeforumgebruikers, waardoor je het hen makkelijker maakt om jou van hulp te voorzien.

Succes! 😊

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 02-09-2026 16:31 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Excliber
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-09 21:46
My 2cents, zoals @Jorgen aangeeft zou meer informatie helpen zodat wat ik nu ga zeggen wellicht overbodig is.

Als ik je vraag door google gooi krijg ik meer video’s die dit probleem aanpakken dan ik op 10 vingers kan tellen.

Ook meerdere hulpsites met gelijksoortige vraag en antwoord.

Kort samengevat, afhankelijk van het gedrag (probleem) met de arm moet je of het gewicht verstellen, of de stelschroef die schijnbaar verborgen zit aan het einde (base) van de arm verstellen.

• Excliber
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-09 21:46
@peewilli,

Bedankt voor het duimpje, betekend dit dat met deze info uw probleem is opgelost?