Zojuist krijg ik dit bericht in mijn mailbox:
Je nieuwe energietarieven met VoordeelMomenten
Beste heer .....
Voor het adres XXX heb je een energiecontract met VoordeelMomenten voor 100% groene stroom uit Nederland. Met dit contract krijg je 30% korting op je stroomtarief per kWh tussen 10.00 tot 17.00 uur en van 22.00 tot 05.00 uur. Goed nieuws: deze voordeelmomenten blijven hetzelfde. Zo blijft je voordeel ook in de nieuwe periode en kun je elke dag rekenen op 14 uur korting met variabele tarieven.
Deze variabele tarieven bewegen mee met de prijzen van stroom op de energiemarkt en kunnen maximaal 1 keer in de 3 maanden wijzigen. Je tarieven wijzigen vanaf 03-10-2026.
Je nieuwe stroomtarief per 3 oktober 2026| Eneco VoordeelMomenten HollandseWind & Zon Variabel |
|
|
| Leveringstarief standaard per kWh | € 0,26779 | € 0,38477 |
|
|
| Leveringstarief voordeel per kWh | € 0,22070 | € 0,30260 |
|
|
| Vaste leveringskosten per maand | € 8,99 | € 9,99 |
|
|
| Deze leveringstarieven zijn inclusief overheidsheffingen (prijspeil 2026) bij aansluitingen t/m 3 x 80 ampère. De leveringstarieven kunnen veranderen als gevolg van overheidsbesluiten. Alle genoemde bedragen zijn inclusief btw. |
Kan dit zomaar? Ze brengen het als goed nieuws maar in werkelijkheid liggen mijn tarieven in de voordeelmomenten nu hoger dan in de niet voordeelmomenten.