USB Zoek hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NexusLimited
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:08
Heb hulp nodig bij een specifieke selectie voor een kabel van mijn PS5 > controller.

Ben een TV / Woonkamer gamer. Heb gezien dat Sony de mogelijkheid bied om je controller om te schakelen van wireless naar wired. Mijn probleem is de juiste kabel vinden. De lengte tussen het console en controller is met strak draad 4 meter, dus 5meter+ zou wenselijk zijn.

Heb deze informatie van Sony: https://www.playstation.com/nl-nl/support/hardware/ps5-usb-ports-guide/

Mijn voorkeur zou zijn:
  • Minimaal 5 meter
  • Van USB-C naar USB-C (Male < > Male) Of
  • Van USB-B naar USB-C (Male < > Male)
  • Ik bestel nooit buiten de EU, daarom een webshop met iDeal/WERO graag !!!
  • Heb online meerdere reviews van andere kopers gelezen die goedkopere kabels hadden gekocht en dat je controller dan wel signaal doorstuurd maar niet oplaad, dus hierop letten is essentieel.
De intensie is dus bedraad spelen met de controller & gelijke tijd de controller opgeladen houden/laden. dus er hoeft geen video/audio over de kabel alleen controller signaal & power. De gemiddelde USB C kabels van 5m+ zijn al snel €150+ dus, hoop dat mijn mede tweakers goede ideeën hebben want ik raak wat radeloos van het zoeken.

Nex

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom USB-B? Dat is het vierkante blok dat je bij o.a. printers gebruikt. Ik betwijfel ook of zo'n kabel bestaat. Denk dat je USB-A bedoelt, de standaard aansluiting die je al sinds jaar en dag op je PC hebt.

Verders heb je het over audio/video. Dat is dan als het DP-altmode zou doen. In principe vraag je voor een kabel dat stroom en data aan kan. Dit kan in theorie ook met DP-altmode zijn. Als ik de wikipedia pagina goed begrijp met de pin-out van de connector, is er geen specifieke scheiding in pins voor DP en 'standaard' data voor bijvoorbeeld je telefoon of externe schijf. Of controller in jouw geval.

Commandline FTW

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
Na topicreport: USB-C en aanverwante stroom+data is volgens spec nooit meer dan 2 meter. Dus wat OP wilt is onmogelijk binnen spec. En aliexpress is prima te doen via ideal/wero, dus smoesjes. Eat cake and wanna save it.

Edit: wat doet een aangesloten (usb-c --> usb-c) powerbank?

[ Voor 12% gewijzigd door wheez50 op 30-08-2026 22:45 ]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ugreen heb ik bijvoorbeeld goede ervaringen mee:
C naar C, wel een haakse stekker aan één kant:
https://www.amazon.nl/UGR...kabel-Zwart/dp/B0B4JQ87FJ

B naar C:
https://www.amazon.nl/UGR...abel-Zilver/dp/B0CGHQ8HQR

iRacing Profiel

• NexusLimited
wheez50 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 22:44:
Na topicreport: USB-C en aanverwante stroom+data is volgens spec nooit meer dan 2 meter. Dus wat OP wilt is onmogelijk binnen spec. En aliexpress is prima te doen via ideal/wero, dus smoesjes. Eat cake and wanna save it.

Edit: wat doet een aangesloten (usb-c --> usb-c) powerbank?
Er zijn wel speciale accu packs voor PS5 controller om die accu duur te vergroten, maar dan is het probleem van "ik wil bekabeld gamen" nog niet opgelost. En je hebt 2x zoon extra accu voor de prijs van een powerbank.

Nex

• NexusLimited
Hero of Time schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 22:37:
Waarom USB-B? Dat is het vierkante blok dat je bij o.a. printers gebruikt. Ik betwijfel ook of zo'n kabel bestaat. Denk dat je USB-A bedoelt, de standaard aansluiting die je al sinds jaar en dag op je PC hebt.

Verders heb je het over audio/video. Dat is dan als het DP-altmode zou doen. In principe vraag je voor een kabel dat stroom en data aan kan. Dit kan in theorie ook met DP-altmode zijn. Als ik de wikipedia pagina goed begrijp met de pin-out van de connector, is er geen specifieke scheiding in pins voor DP en 'standaard' data voor bijvoorbeeld je telefoon of externe schijf. Of controller in jouw geval.
Excuus typfout. Bedoelde USB 3.0+ (Type A) ipv. USB-B. Kon het bericht niet meer aanpassen |:(

Nex

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Tweede PS controller? Kan je wisselen terwijl de ander oplaad })

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
De controller gebruikt usb-2.0, ondanks de usb-c poort, je hebt geen speciale kabel nodig. Maximale lengte is 5 meter voor usb-2.0.
Pagina: 1