Kabel PS5 controller

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NexusLimited
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 21:52
Heb hulp nodig bij een specifieke selectie voor een kabel van mijn PS5 > controller.

Ben een TV / Woonkamer gamer. Heb gezien dat Sony de mogelijkheid bied om je controller om te schakelen van wireless naar wired. Mijn probleem is de juiste kabel vinden. De lengte tussen het console en controller is met strak draad 4 meter, dus 5meter+ zou wenselijk zijn.

Heb deze informatie van Sony: https://www.playstation.com/nl-nl/support/hardware/ps5-usb-ports-guide/

Mijn voorkeur zou zijn:
  • Minimaal 5 meter
  • Van USB-C naar USB-C (Male < > Male) Of
  • Van USB-B naar USB-C (Male < > Male)
  • Ik bestel nooit buiten de EU, daarom een webshop met iDeal/WERO graag !!!
  • Heb online meerdere reviews van andere kopers gelezen die goedkopere kabels hadden gekocht en dat je controller dan wel signaal doorstuurd maar niet oplaad, dus hierop letten is essentieel.
De intensie is dus bedraad spelen met de controller & gelijke tijd de controller opgeladen houden/laden. dus er hoeft geen video/audio over de kabel alleen controller signaal & power. De gemiddelde USB C kabels van 5m+ zijn al snel €150+ dus, hoop dat mijn mede tweakers goede ideeën hebben want ik raak wat radeloos van het zoeken.

Nex

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom USB-B? Dat is het vierkante blok dat je bij o.a. printers gebruikt. Ik betwijfel ook of zo'n kabel bestaat. Denk dat je USB-A bedoelt, de standaard aansluiting die je al sinds jaar en dag op je PC hebt.

Verders heb je het over audio/video. Dat is dan als het DP-altmode zou doen. In principe vraag je voor een kabel dat stroom en data aan kan. Dit kan in theorie ook met DP-altmode zijn. Als ik de wikipedia pagina goed begrijp met de pin-out van de connector, is er geen specifieke scheiding in pins voor DP en 'standaard' data voor bijvoorbeeld je telefoon of externe schijf. Of controller in jouw geval.

Commandline FTW

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:19
Na topicreport: USB-C en aanverwante stroom+data is volgens spec nooit meer dan 2 meter. Dus wat OP wilt is onmogelijk binnen spec. [*knip] houd het vriendelijk

Edit: wat doet een aangesloten (usb-c --> usb-c) powerbank?

[ Voor 35% gewijzigd door Geronimous op 02-09-2026 21:33 ]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ugreen heb ik bijvoorbeeld goede ervaringen mee:
C naar C, wel een haakse stekker aan één kant:
https://www.amazon.nl/UGR...kabel-Zwart/dp/B0B4JQ87FJ

B naar C:
https://www.amazon.nl/UGR...abel-Zilver/dp/B0CGHQ8HQR

iRacing Profiel

• NexusLimited
wheez50 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 22:44:
Na topicreport: USB-C en aanverwante stroom+data is volgens spec nooit meer dan 2 meter. Dus wat OP wilt is onmogelijk binnen spec. En aliexpress is prima te doen via ideal/wero, dus smoesjes. Eat cake and wanna save it.

Edit: wat doet een aangesloten (usb-c --> usb-c) powerbank?
Er zijn wel speciale accu packs voor PS5 controller om die accu duur te vergroten, maar dan is het probleem van "ik wil bekabeld gamen" nog niet opgelost. En je hebt 2x zoon extra accu voor de prijs van een powerbank.

Nex

• NexusLimited
Hero of Time schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 22:37:
Waarom USB-B? Dat is het vierkante blok dat je bij o.a. printers gebruikt. Ik betwijfel ook of zo'n kabel bestaat. Denk dat je USB-A bedoelt, de standaard aansluiting die je al sinds jaar en dag op je PC hebt.

Verders heb je het over audio/video. Dat is dan als het DP-altmode zou doen. In principe vraag je voor een kabel dat stroom en data aan kan. Dit kan in theorie ook met DP-altmode zijn. Als ik de wikipedia pagina goed begrijp met de pin-out van de connector, is er geen specifieke scheiding in pins voor DP en 'standaard' data voor bijvoorbeeld je telefoon of externe schijf. Of controller in jouw geval.
Excuus typfout. Bedoelde USB 3.0+ (Type A) ipv. USB-B. Kon het bericht niet meer aanpassen |:(

Nex

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:10
Tweede PS controller? Kan je wisselen terwijl de ander oplaad })

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
De controller gebruikt usb-2.0, ondanks de usb-c poort, je hebt geen speciale kabel nodig. Maximale lengte is 5 meter voor usb-2.0.

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:19
NexusLimited schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 23:01:
[...]

Er zijn wel speciale accu packs voor PS5 controller om die accu duur te vergroten, maar dan is het probleem van "ik wil bekabeld gamen" nog niet opgelost. En je hebt 2x zoon extra accu voor de prijs van een powerbank.
Dus extra powerpack is minder dan 5 euro?

Als een powerbank met usb wel werkt, ligt het niet aan jou of je controller, maar aan de bron (ps poort!) of je kabel. Ook (ik heb geen verstand van ps controllers met usb-c en net vertelde iemand hier dat het usb-2 (5m ok met goede kabel) over usb-c is) kan je dan met kortere kabel 'bekabeld' spelen. En als je wilt kan je ps dan in een andere kamer staan.

En ideal/wero en meeste chinese zaken gaan prima samen.

(Edit: bericht aanpassen werkt, anders staat dit hier niet 8)7 )

[ Voor 12% gewijzigd door wheez50 op 31-08-2026 02:35 ]

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-09 11:41
maar om welke Playstation (en controller) gaat het exact? Nu moeten wij de aanname doen dat het om een PS5 en PS5 controller gaat. Klopt die wel? Deze basisinformatie mist in de eerste post.

@hcQd heeft helemaal gelijk, ik ben nog niet helemaal wakker, mijn excuses.
Gezien het de PS5 is en USB-C ondersteund (PS4 was USB micro B, daarom viel mij USB-B op) kan je het beste gewoon een kwalitatieve USB-C verlengkabel pakken.

Nou is de PW met kabels niet altijd compleet of de makkelijkste maar bied wel een goede basis:

categorie: Kabels

Helaas kan ik of 488cm of 549cm kiezen, voor 488 geeft ie wel "5m kabels":

categorie: Kabels

Genoeg dat met iDEAL | Wero betaald kan worden.
Als je een wat dikkere kabel pakt dan is dat sowieso een voordeel voor het signaal en de stroom, maar niet voor gebruiksgemak.

Verder heb je ook actief versterkte kabels zoals uitvoering: InLine 35650C Zwart , die zouden minder problemen moeten geven.

Verder, ik merk dat bij mij de PS4 controllers erg kieskeurig zijn waar ze wel of niet mee opladen, hetzij de kabel bevalt ze niet of de lader bevalt ze niet, dus dat kan ook nog spelen. Ik ben er nog niet achter wat exact, maar ik ben er wel achter dat ze altijd opladen als ze een "USB Data" verbinding hebben (met een PC, telefoon, of ander apparaat met een USB Chip en niet alleen stroom). Wanneer je zegt dat ze met sommige kabels niet opladen naar de PS5, zou ik verwachten dat de data verbinding niet stabiel genoeg is, want dan zouden ze denk ik wel opladen.

[ Voor 106% gewijzigd door grasmanek94 op 31-08-2026 08:25 ]

• hcQd
  • Nu online
grasmanek94 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 07:58:
maar om welke Playstation (en controller) gaat het exact? Nu moeten wij de aanname doen dat het om een PS5 en PS5 controller gaat. Klopt die wel? Deze basisinformatie mist in de eerste post.
TS linkt naar informatie over de PS5, tevens is de PS5-controller de eerste met USB-C.

• Fraggert
  • Laatst online: 22:24

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Miyazono schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 23:18:
Tweede PS controller? Kan je wisselen terwijl de ander oplaad })
100% dit

@NexusLimited dit is de makkelijkste manier, heb je een specifieke reden dat je een kabel oplossing wilt, of reden dat je geen 2de controller wilt?

ik deed dit zo met mijn PS4, aftermarket loadingdock voor 2 controllers, nooit meer een lege controller d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• ijzel.net
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 18:34
Als het toch maar USB 2.0 is, dan 5M boosterkabel die je netjes wegwerkt tussen de console en de bank, en dan een korte aansluitkabel van 1-2m van de boosterkabel naar de controller. Dan hoef je de kabel niet steeds achter in je PS of controller te prikken en blijft je poortje fris. Hooguit af en toe de boosterkabel of korte aansluitkabel vervangen.

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09 10:06
Koop deze, en leg hem tussen je benen of naast je op de bank. Sluit er een korte usb kabel op aan, en klaar is kees

uitvoering: Xtorm Fuel Series 5, 67W, 45.000mAh, Zwart

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:26
sahinasappelsap schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 08:25:
Koop deze, en leg hem tussen je benen of naast je op de bank. Sluit er een korte usb kabel op aan, en klaar is kees

uitvoering: Xtorm Fuel Series 5, 67W, 45.000mAh, Zwart
Voor die prijs kun je net zo goed een tweede PS5 controller aanschaffen. Maar dan moet je even je game sessie onderbreken om te wisselen.

• sahinasappelsap
Arunia schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 08:31:
[...]

Voor die prijs kun je net zo goed een tweede PS5 controller aanschaffen. Maar dan moet je even je game sessie onderbreken om te wisselen.
Dit is wellicht een te grote en te dure powerbank (al ben ik er zelf erg tevreden over), maar waarom moeilijk doen met meters kabel als het ook zo kan 😉

• Arunia
sahinasappelsap schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 08:33:
[...]

Dit is wellicht een te grote en te dure powerbank (al ben ik er zelf erg tevreden over), maar waarom moeilijk doen met meters kabel als het ook zo kan 😉
Waarom een powerbank wanneer je een 2e PS5 controller hebt om te wisselen en de andere laat laden terwijl je met je 2e speelt en andersom. :D

Ofwel geen lange kabels, maar gewoon de accu van de PS5 controllers. Als de eerste leeg is, is de 2e wel opgeladen en andersom.

Als je een adapter kunt vinden welke de PS5 controller op laad, dan kun je ook een stopcontact in de buurt wellicht hebben waar je met een korter draad de PS5 controller aansluit en laat laden tijdens spelen. Dan hoef je niet een 2e te hebben en ook geen powerbank. Doen wij hier met WiiU controllers en dergelijke.

• sahinasappelsap
Arunia schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 08:38:
[...]

Waarom een powerbank wanneer je een 2e PS5 controller hebt om te wisselen en de andere laat laden terwijl je met je 2e speelt en andersom. :D

Ofwel geen lange kabels, maar gewoon de accu van de PS5 controllers. Als de eerste leeg is, is de 2e wel opgeladen en andersom.

Als je een adapter kunt vinden welke de PS5 controller op laad, dan kun je ook een stopcontact in de buurt wellicht hebben waar je met een korter draad de PS5 controller aansluit en laat laden tijdens spelen. Dan hoef je niet een 2e te hebben en ook geen powerbank. Doen wij hier met WiiU controllers en dergelijke.
Ook dat is een optie natuurlijk, mits je in je eentje speelt. Ik vond op de PS4 het omschakelen met de controllers altijd wel gedoe, weet niet of dat met de PS4 makkelijker gaat.

Anyhow een verlengsnoer naar de bank met een usb lader erin is ook altijd nog een mogelijkheid 😁

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 16:55
zit er geen stopcontact in de buurt waar je speelt?

gewoon een telefoonoplader met usb erin in je controller terwijl je speelt... en hij laadt op.

• Arunia
sahinasappelsap schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 08:47:
[...]

Ook dat is een optie natuurlijk, mits je in je eentje speelt. Ik vond op de PS4 het omschakelen met de controllers altijd wel gedoe, weet niet of dat met de PS4 makkelijker gaat.

Anyhow een verlengsnoer naar de bank met een usb lader erin is ook altijd nog een mogelijkheid 😁
PS5 lijkt wel makkelijker te zijn. Zeker als de vorige uitvalt, druk je de 2e gewoon aan en zal die het overnemen.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:23
ijzel.net schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 08:19:
Als het toch maar USB 2.0 is, dan 5M boosterkabel die je netjes wegwerkt tussen de console en de bank, en dan een korte aansluitkabel van 1-2m van de boosterkabel naar de controller. Dan hoef je de kabel niet steeds achter in je PS of controller te prikken en blijft je poortje fris. Hooguit af en toe de boosterkabel of korte aansluitkabel vervangen.
En precies dat dus.
Je wilt onnodig herhaaldelijk inpluggen bij de PS5, of elk ander kostbaar apparaat, zoveel mogelijk vermijden.
Net als trouwens bij de kwetsbare HDMI poort van de PS5.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Is het een standaard ps5 controller of een speciale? Als het een standaard controller is, waarom geen tweede kopen. is controller 1 leeg, daarna verder met 2? En dan nummer 1 opladen.

How are you doing?

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:20
USB kabel van 5 meter is overal te koop, dat moet echt geen probleem zijn en die kost echt geen 150 euro, hier USB3.2 en mogen in huis.
Maar waarom? de PS5 controller moet 6-12 uur mee gaan, game je langer dan dit?

Zelf heb ik een docking station voor 2 controllers (XboX) en daar gaan de controllers in zodra ik klaar ben/pause hou. Ik zit nooit met een lege controller.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• NexusLimited
gielie schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:09:
USB kabel van 5 meter is overal te koop, dat moet echt geen probleem zijn en die kost echt geen 150 euro, hier USB3.2 en mogen in huis.
Maar waarom? de PS5 controller moet 6-12 uur mee gaan, game je langer dan dit?

Zelf heb ik een docking station voor 2 controllers (XboX) en daar gaan de controllers in zodra ik klaar ben/pause hou. Ik zit nooit met een lege controller.
Euhm... moet mijn controller minimaal 3x per weekend opladen, en soms 1x per dag.... Ook wat game afhankelijk dus bedraad gamen vindt ik niet erg, je bent dan altijd sneller als draadloos en geen power gezeur. Een tweede controller staat nu op de prioriteitenlijst en heb even een kabel besteld. (Met 2 andere kabels in gedachten als "back-up")

Nex

• NexusLimited
Dirtyrockers schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 08:58:
zit er geen stopcontact in de buurt waar je speelt?

gewoon een telefoonoplader met usb erin in je controller terwijl je speelt... en hij laadt op.
Een controller accu die je niet "hoort" te vervangen(dus intern) is het niet zo verstandig om die te overcharge'n. Gezien mijn Motorola lader (een power house, een mobiel accu in 18min van 0 naar 100%) is dit sterk afgeraden voor de levensduur van je apparaat aangezien iedere lader/accu anderen voltages/Ampères/wattages heeft.

Nex

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 16:55
NexusLimited schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 12:39:
[...]

Een controller accu die je niet "hoort" te vervangen(dus intern) is het niet zo verstandig om die te overcharge'n. Gezien mijn Motorola lader (een power house, een mobiel accu in 18min van 0 naar 100%) is dit sterk afgeraden voor de levensduur van je apparaat aangezien iedere lader/accu anderen voltages/Ampères/wattages heeft.
Zo werkt USB-laden niet helemaal. Die Motorola-lader pompt niet zomaar z’n maximale wattage in je controller. De controller bepaalt zelf hoeveel stroom hij afneemt en de laadelektronica stopt/regelt het laden als de accu vol is. Een 100W-lader betekent alleen dat hij maximaal 100W kán leveren, niet dat elk aangesloten apparaat dat ook krijgt.
Pagina: 1