Afgelopen vrijdag is mijn 923+ overleden na een bliksem inslag vlakbij. Na een kort onderzoek lijkt er een kortsluiting te zijn ontstaan in het moederbord. Wat ik heb getest: Voeding is okee, blijft netjes op 12V. Moederbord helemaal lost gekoppeld (HD board, geheugen en EMMC verwijderd) en het probleem blijft, dus zit in het moederbord. De power good groene led (naast de 3V backup batterij) licht heel kort op als je de voeding inschakelt. Bij de aan/uit knop meet ik 3.3V dus die spanning is aanwezig. Met een warmte camera meet ik nergens een verhoogde temperatuur.
Dus stap 1: Uitzoeken waar die standby led door gaat branden en tracen welke spanningsregeling daarvoor verantwoordelijk is. Wellicht is daar sluiting te vinden.
Ervaringen met deze of een vergelijkbaar model hoor ik graag zodat het zoeken iets sneller en gerichter gaat
Dus stap 1: Uitzoeken waar die standby led door gaat branden en tracen welke spanningsregeling daarvoor verantwoordelijk is. Wellicht is daar sluiting te vinden.
Ervaringen met deze of een vergelijkbaar model hoor ik graag zodat het zoeken iets sneller en gerichter gaat