PC loopt loopt vast zodra Chrome full-screen gaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 21:03
Sorry voor de titel, de PC loopt niet geheel vast, maar wel mijn cursor en alles wordt traag.

Mijn vraag
Elke keer als ik Google Chrome in full screen zet door F11 te drukken, zelfs met alleen een venster met Tweakers, zie ik Chrome het zichtbare scherm kleiner maken (zwarte balken boven en beneden) en vervolgens locked mijn cursor seconden lang, dan weer een seconde niet, dan weer seconden lang. De ventilatoren van mijn PC gaan ook meteen blazen. Zodra ik weer F11 druk, wordt alles normaal.
Interessant is dat als ik het chrome venster voorheen niet gemaximaliseerd had en F11 druk, het venster totaal niet full screen gaat maar alles er omheen zwart wordt. Als ik dan op Print Screen druk om een screenshot te maken, wordt die zwarte achtergrond plots de vensters die ik elders open heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tORCToIXxiCxK0BpPVVa7wloGA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LfhfH2hzUBUHsuOaslOGOWAt.png?f=fotoalbum_large
Deze screenshot is dus met full screen mode ingeschakeld.

Relevante software en hardware die ik gebruik
AM4 machine met Radeon GPU driver 26.5.2
Windows 11 25H2 Home fully updated

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle extensies disabled, GPUPersistentCache folder verwijderd, Hardware Acceleration uitgezet, Adaptive Sync uitgezet, Chrome geupdate

[ Voor 5% gewijzigd door kikibu op 30-08-2026 18:05 ]

Beste antwoord (via F_J_K op 30-08-2026 19:34)

• kikibu
Dankjewel! Ik heb het uitgevonden en sla me voor de kop hoe dom ik ben. Ik heb LosslessScaling standaard op de toets F11 staan. Vandaar dat mijn PC helemaal door het dolle ging. Echter super stom, maar bedankt voor jullie snelle reacties. Op Ctrl + F11 gezet en nu werkt het weer fijn! :)

[ Voor 5% gewijzigd door kikibu op 30-08-2026 19:33 ]

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zie je iets opzienbarends in de Windows event logs? Ook, ik heb geen Chrome dus ben aan het gokken, maar als je de event logs aan zet zie je ook misschien meer. https://support.google.com/chrome/a/answer/6271282

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• LaurensLordDodo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:42
Persoonlijk zou ik zelf, DDU in Safe Mode te draaien, AMD-displaydrivers volledig te verwijderen en daarna de nieuwste stabiele AMD Adrenalin-driver schoon te installeren.

Link naar Display driver uninstaller: Link

In het verleden had ik ook wel eens problemen met de Adrenalin software, mogelijk het onderstaande proberen.

"To install only the core AMD display driver without the Adrenalin user interface, run the official installer from AMD Drivers and Support. Proceed through the setup screens, click on Additional Options or Install Settings when available, and change the install type from "Full Install" to Driver Only"

Acties:
  • Beste antwoord

• kikibu
Dankjewel! Ik heb het uitgevonden en sla me voor de kop hoe dom ik ben. Ik heb LosslessScaling standaard op de toets F11 staan. Vandaar dat mijn PC helemaal door het dolle ging. Echter super stom, maar bedankt voor jullie snelle reacties. Op Ctrl + F11 gezet en nu werkt het weer fijn! :)

[ Voor 5% gewijzigd door kikibu op 30-08-2026 19:33 ]