Toon posts:

Is mijn MAXTOR RAID te groot voor win98suck edit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 nieuwe Maxtor 40GB 7200rpm harddisks gekocht en die harddisks in Stripping RAID gezet.

Volgens FDISK is mijn harddisk 13GB (brrr ongeluksgetal) groot, daarna zeg FORMAT C: dat het 80GB is.

Dan een windhoos98se installen.

die windhoos crasht zeer regelmatig, altijd iets met de harddisks, maar in DOS is alles PERFECT.

Is een windhoos gelimiteerd op 40GB per harddisk (RAID wordt in windhoos als 1 harddisk van 80GB gezien) ? Of ligt die limiet op 64GB volgens Maxtor?

Moet ik zeker overstappen naar win2k?

Verwijderd

Topicstarter
geen reactie?

ik heb nogal een rare probleem, het kan belachelijk klinken, maar de Antwerpse computerwinkels weten geen oplossing voor dat probleem.

Ook de andere computerfreaks van mijne school weten ook niets over dat probleem.

Verwijderd

Schop je topic niet zo snel omhoog. Als er niemand reageert in 'n dag of zo dan kun je eens schoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 01:38 schreef HlpDsK het volgende:
Schop je topic niet zo snel omhoog. Als er niemand reageert in 'n dag of zo dan kun je eens schoppen.
OK

Ik heb mijn windhoos 98 erafgesmeten.

Nu win2k, maar het moet nog bewijzen dat het stabiel is op mijne bak.

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Ik heb ook precies dezelfde maxtor schijven in RAID 0 hangen. (totaal 80GB) Dit werkt bij mij perfect onder win98.
Ik denk dat het probleem geen verband houdt met de harddisks, misschien de controller?
Mijn raid controller is zo'n geintegreerde highpoint 370.

Verwijderd

ik heb er 2x 60gb in hangen.
fdisk is zwaar klote want herkent het niet als je de 64gb grens overschrijdt. En laat dus de resterende grootte zien.
als je dus in totaal 80gb hebt »»80-64= laat hij 16gb zien.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 16:12 schreef Ghost het volgende:
Ik heb ook precies dezelfde maxtor schijven in RAID 0 hangen. (totaal 80GB) Dit werkt bij mij perfect onder win98.
Ik denk dat het probleem geen verband houdt met de harddisks, misschien de controller?
Mijn raid controller is zo'n geintegreerde highpoint 370.
Ik zal die HPT370 controller op mijne Abit KT7-raid een controleren.

Van alle flashbare hardware heb ik de nieuwste biossen en van alle hardware de nieuwste drivers.

Onder win2k crasht het een beetje minder.....

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:44
Hier staat meer informatie over het probleem en kan je een nieuwe FDISK downloaden:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q263/0/44.ASP

Dit is een patch voor Windows98(SE), die moet je dus eerst draaien op een PC met Windows98(SE) en dan die FDISK naar je Bootdisk kopiëren!

Verwijderd

Het probleem ligt aan de fdisk van de win se diskete.
Je moet de fdisk van win me gebruiken die kan wel grotere schijven dan 60 gb aan.
Pagina: 1