Advies gevraagd: aankoop ultrawide monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• NickvZ34
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 16:31
Ik ben op zoek naar een UltraWide monitor voor zowel werk als het gamen. Mijn kennis op het gebied van monitoren is helaas niet zo fantastisch dus ik hoop hierover wat advies te kunnen krijgen. Ik gebruik een Windows PC met daarin een RTX3060 12GB en voor werk gebruik ik een Macbook M4 Pro.

Budget: max € 800,-
Eisen: KVM zodat je makkelijk kan schakelen tussen Laptop/PC, (minimaal) 34 inch

Ik heb uiteraard zelf ook al rond gekeken en ook geprobeerd om de hulp van AI in te schakelen bij het rondzoeken, en daaruit kwam ik de Dell UltraSharp U3425WE op het oog. Alleen als ik dan verder op de markt kijk zie ik veel andere schermen welke voor minder of dezelfde prijs qua specs beter lijken te zijn. En vooral waar ik over twijfel is het type paneel, de schermkwaliteit ivm de Macbook die in de basis een redelijk scherp beeld heeft in vergelijking van 1080P wat ik nu gebruik op mijn 24inch schermen en of dat je eigenlijk perse een thunderbolt aansluiting nodig hebt voor de macbook.

Ik hoop zo een duidelijk topic gemaakt te hebben. Mocht ik iets zijn vergeten laat het mij weten! Het is mijn eerste topic op het platform :)

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door NickvZ34 op 30-08-2026 14:14 ]

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:56

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dit al bekeken? Best Buy Guide: Beste ultrawidemonitoren
Is twee weken geleden geupdate :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• NickvZ34
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 16:31
Jazekers, alleen vraag ik mij af waar je op moet letten bij het gebruik van een Macbook. En wat er dan aangeraden wordt. Zou elke monitor met een USBC verbinding werken? etc.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:16

nelizmastr

Goed wies kapot

Bij een enkel scherm kun je aan elke M1 en hoger prima elk USB-C scherm gebruiken ja.

Of hij je Mac ook kan opladen verschilt per scherm. Let dan op of deze USB-PD heeft en hoeveel. Dan laat je de lader van de Mac lekker in de tas.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX9070XT - V750 Gold - Kubuntu 26.04LTS

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik gebruik nu ongeveer bijna 1 jaar een MSI 34 inch O-led Ultrawide monitor en kan je zeker een O-led panel aanraden. Enigste waar je wel denk ik toch even rekening mee moet houden is met hoe de Macbook omspringt met Ultrawide. Weet van eerder dat dit met een Mac mini niet helemaal optimaal werkte.

[ Voor 43% gewijzigd door Roel1966 op 30-08-2026 23:18 ]