Nieuwe stofzuiger 2026 - Enshittifcation overal?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gwg
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 11:55
Mijn vraag
Ik ben in de markt voor een nieuwe stofzuiger maar ik weet mijn god niet wat ik nou moet doen. Ik lees goede verhalen over de Henry of Miele maar dat die niet meer gemaakt worden zoals vroeger en het tegenwoordig niet meer zulke goede apparaten zijn. Dan heb ik ook nog mensen gehoord die zeggen dat je gewoon zo'n industriele nat/droog zuiger van Karcher oid moet halen (maar dan heb ik weer reviews hier op T.net die zeggen dat dat echt totaal ruk is).

Mijn huis is vrij stoffig, ik woon in een stoffige omgeving denk ik, dus ik vind het wel belangrijk dat ik ook daadwerkelijk stof kan opzuigen.

Ik heb dus de Henry gevonden, maar twijfel heel erg of ik daar nu niet goed aan doe omdat de kwaliteit dus heel slecht is schijnbaar..

Wat gebruiken jullie als stofzuiger en hebben jullie nog suggesties of adviezen?

Alle reacties

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:45
Robot stofzuiger topic al gevonden of de search gebruikt?
Hier nu een robot stofzuiger die ook dweilt en nog een losse Miele voor de meubels en de trappen en om af en toe eens handmatig heel grondig te kunnen zuigen maar ik raak hem zo weinig mogelijk aan en laat liever de techniek (in de nacht of gezette tijden) het werk doen. We blijven immers tweakers :9 .

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Kärcher wd3 hier.
Perfect op het korte snoer na. Genoeg zuigkracht. 100x beter dan de zakloze Miele die ik hiervoor had ..

En de mogelijkheid voor nat zuigen

Maar misschien had ik hem als een andere versie met een langer snoer kunnen bestellen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:47

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Heb zo'n Bosch-ding zonder zak zodat je niet zuigkracht verliest tijdens het zuigen en daar zijn we erg tevreden over. Grootste nadeel is dat die bak gevoelsmatig snel vol zit, maar daar zit dan ook alles in. Ik verbaas mij alleen over de prijs, kan mezelf niet voorstellen dit ervoor betaald te hebben.

Dat die motorvermogens zijn aangepast heeft vooral gezorgd voor wat innovatie: deze stofzuiger zuigt beter dan wat we tot nu toe ooit gehad hebben en de meegeleverde haarborstels voor huisdieren werkt top op het lange haar van m'n vrouw. En wil daarmee verder niets zeggen.

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• gwg
GeeMoney schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 11:34:
Robot stofzuiger topic al gevonden of de search gebruikt?
Hier nu een robot stofzuiger die ook dweilt en nog een losse Miele voor de meubels en de trappen en om af en toe eens handmatig heel grondig te kunnen zuigen maar ik raak hem zo weinig mogelijk aan en laat liever de techniek (in de nacht of gezette tijden) het werk doen. We blijven immers tweakers :9 .
Ja heb al gezocht maar er zijn weinig mensen die een stofzuiger zoeken haha.. Een robotstofzuiger gaat hem helaas niet worden. Ik moet de kastjes etc ook stofzuigen omdat overal stof ophoopt.
jack zomer schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 11:34:
Kärcher wd3 hier.
Perfect op het korte snoer na. Genoeg zuigkracht. 100x beter dan de zakloze Miele die ik hiervoor had ..

En de mogelijkheid voor nat zuigen

Maar misschien had ik hem als een andere versie met een langer snoer kunnen bestellen.
Dank. Hoe doet die het qua stof? Vangt die dat echt op of slingert die dat gewoon weer de kamer in...

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:09
gwg schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 11:08:
Mijn vraag
Ik ben in de markt voor een nieuwe stofzuiger maar ik weet mijn god niet wat ik nou moet doen. Ik lees goede verhalen over de Henry of Miele maar dat die niet meer gemaakt worden zoals vroeger en het tegenwoordig niet meer zulke goede apparaten zijn. Dan heb ik ook nog mensen gehoord die zeggen dat je gewoon zo'n industriele nat/droog zuiger van Karcher oid moet halen (maar dan heb ik weer reviews hier op T.net die zeggen dat dat echt totaal ruk is).

Mijn huis is vrij stoffig, ik woon in een stoffige omgeving denk ik, dus ik vind het wel belangrijk dat ik ook daadwerkelijk stof kan opzuigen.

Ik heb dus de Henry gevonden, maar twijfel heel erg of ik daar nu niet goed aan doe omdat de kwaliteit dus heel slecht is schijnbaar..

Wat gebruiken jullie als stofzuiger en hebben jullie nog suggesties of adviezen?
Consumentenbond is denk ik nog wel een plek voor vergelijk van dit soort apparaten. Natuurlijk valt daar ook genoeg over te klagen, ze testen niet alles wat op de markt is en je kan er niet uit afleiden wat de levensduur tegenwoordig is - maar, beter dan niets en je kan het op zich doorlezen en voor jezelf bedenken wat belangrijk is.

Dingen om over na te denken en waar je toch echt zelf iets over moet vinden:
Snoerloos of met snoer? Stofzak of zonder stofzak? Robot of geen robot? Wat voor hulpstukken wil je er bij? Hoe makkelijk moeten stofzakken te vinden zijn (gewoon bij je supermarkt, of van AliExpress vandaan?)? Met deze vragen beantwoord heb je al een flinke lading apparaten weggestreept.

Daarnaast kan je misschien ook een Mediamarkt ofzo inlopen, kijken wat ze hebben aan apparaten. Enshittification vind ik in elk geval nog wel meevallen - zo te lezen heb je vooral last van dat je niet precies weet wat je wil. :)

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:04
We hebben hier een twee miele C3's en een Dyson.
De Dyson doet het goed als kruimeldief en het zuigen van de kattenharen op de bank, krabpaal, etc. Ook voor de auto is het een handig ding. We zuigen er ook wel eens de (tegel)vloer en trap mee, maar is niet mijn favoriete apparaat hiervoor.

Liever gebruiken we een Miele voor de vloeren, de trap en meubels die langere tijd stof hebben staan vangen. De andere Miele gebruiken we bij het klussen. Ondanks de zware mishandeling in de afgelopen jaren is-ie niet stuk te krijgen.

Waarom 3 stofzuigers hoor ik je denken. Een jaar of 10 geleden zijn we gaan samenwonen, we hadden allebei al een Miele. Toen bedacht een Dyson te kopen, helemaal hip. Het idee was dat we de Miele's zouden houden tot ze het niet meer deden... En zo zijn we 10 jaar en 2 huizen verder en zitten we nog steeds met 3 stofzuigers :+

Spel en typfouten voorbehouden

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:29

XallaX

Meow

Hier al wat jaartjes een Miele Blizzard CX, niet goedkoop wel goed, filters kun je gewoon schoonmaken, gaan levenslang mee, veel zuigkracht, nadeel is het gewicht (8.6kg). En voor zover nodig, onderdelen zijn bij Miele erg prijzig maar wel verkrijgbaar.

Haren van de mauwende haarbal heeft hij geen moeite mee. (kleed/harde vloer/bankstel).
Je hebt ook de Miele Boost CX, die is lichter/goedkoper/kleiner, daar heb ik geen ervaring mee.
Daarvoor jarenlang een Dyson uit de oude serie sledestofzuigers gehad (geen ball) qua zuigkracht deed de Miele daar niet veel aan onder. De huidige generatie Dysons wel bekeken en getest maar de ball vindt ik niets (onstabiel) en de Dyson steelstofzuigers zijn wiebel-plastic fantastic en naar mijn mening niet te vergelijken met de oude Dysons.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:57
Ik ben benieuwd waar je de slechte ervaringen over de Henry stofzuigers leest? Misschien heb je linkjes?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
gwg schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 11:40:
[...]

Ja heb al gezocht maar er zijn weinig mensen die een stofzuiger zoeken haha.. Een robotstofzuiger gaat hem helaas niet worden. Ik moet de kastjes etc ook stofzuigen omdat overal stof ophoopt.
Dat hoeft minder vaak als dagelijks een robot het doet op de grond. En nog wel hoor, maar om bovenop een kastje te stofzuigen heb je echt niks bijzonders nodig.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
gwg schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 11:40:
[...]

[...]

Dank. Hoe doet die het qua stof? Vangt die dat echt op of slingert die dat gewoon weer de kamer in...
Goed.. maar ik bedenk mij net een min punt.
Hij blaast een enorme hoeveelheid lucht van achter weg. Dus er bestaan situaties waarin je over een nog schoon te maken deel aan het blazen bent. En dat verplaatst wel de troep en of stof op de grond.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:39

Illusion

(the art of)

jack zomer schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 12:37:
[...]

Goed.. maar ik bedenk mij net een min punt.
Hij blaast een enorme hoeveelheid lucht van achter weg. Dus er bestaan situaties waarin je over een nog schoon te maken deel aan het blazen bent. En dat verplaatst wel de troep en of stof op de grond.
Ik heb een tijdje een bosch stofzuiger gehad die alle hete lucht juist bijna recht omhoog blies. Dan heb je dus tijdens het stofzuigen hete wind in je nek/oksel. Die is dus weg. En nu een 40 jaar oude Miele s240, minder herrie, minder hitte. Roofing.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou een Miele willen adviseren, dat blijft toch gewoon een kwalitietsmerk. Die van mij doet het al 10 jaar probleemloos en zuigt nog als nieuw.

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:23
Gewoon een Dyson met een flat out zuigmond van Marktplaats. So easy...

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wij hebben jarenlang 'dure' (150 euro) stofzuigers gebruikt, enige eis van mijn vrouw was een lange stok en een hele lange kabel, maar het idee was duur is beter.
Blijkt dus niet zo te zijn. We hebben nu een stofzuiger van Philips die in de aanbieding 30 euro was, die doet het net zo goed, net zoveel HEPA filtering e.d. en kwaliteit is prima.

Zou heel ver weg blijven van merken als Dyson. Philips of Miele is het beste en goed betaalbaar.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:10
Na 3 jaar frustratie over de dyson (V12), die altijd snel leeg was bij volle zuigkracht, en groter/zwaarder vuil laat liggen, overgestapt op een (oude) tweedehands Miele black pearl van 2000W (5 tientjes op MP).
Ik ga noooooit meer terug naar die zakloze meuk… wat een verschil. Hondenharen vliegen vanaf 15cm rondom de zuigmond direct naar binnen, steentjes zuig je gewoon op, en met de slang is het veel makkelijker boven (hoeken van plafond) en naast (op lambrisering) je zuigen. Nooit meer een lege accu, en alle accessoires en evt. onderdelen zijn nog via Miele verkrijgbaar.

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:18
Oon schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 13:54:
Wij hebben jarenlang 'dure' (150 euro) stofzuigers gebruikt, enige eis van mijn vrouw was een lange stok en een hele lange kabel, maar het idee was duur is beter.
Blijkt dus niet zo te zijn. We hebben nu een stofzuiger van Philips die in de aanbieding 30 euro was, die doet het net zo goed, net zoveel HEPA filtering e.d. en kwaliteit is prima.

Zou heel ver weg blijven van merken als Dyson. Philips of Miele is het beste en goed betaalbaar.
Ik heb zelf nog een ander nodig. De oude is een aantal keer flink misbruikt tijdens een verbouwing en het handvat is ook overleden. Een goedkoop model van <100 euro lijkt mij ook wel wat. Welk model heb jij genomen? Onze oude verplaats ik dan naar de zolder, dan kan ik het kattengrit opzuigen zonder steeds heen en weer te lopen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:47
Zo’n bouwstofzuiger zou ik niet doen, die maken een griebusherrie is mijn ervaring. Mijn Makita VC2512L gebruik ik iig niet langdurig zonder gehoorbescherming.

Voor in huis heb ik een Nilfisk. Heb naar een Henry gekeken, maar die viel af vanwege gewicht (en variant die ik bekeek had geen rolhaspel voor het snoer).
Nilfisk gekozen omdat je die ook wel vaak bij kantoren ziet, al heb ik geen ketelmodel gedaan maar een One geloof ik.

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11:39
XallaX schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 12:06:
Hier al wat jaartjes een Miele Blizzard CX, niet goedkoop wel goed, filters kun je gewoon schoonmaken, gaan levenslang mee, veel zuigkracht, nadeel is het gewicht (8.6kg). En voor zover nodig, onderdelen zijn bij Miele erg prijzig maar wel verkrijgbaar.
Inderdaad, Miele. Ik heb op elke verdieping een Miele staan omdat ze inderdaad wat zwaar zijn om te tillen. Ik heb de cat en dogs versie, waren meen ik ergens tussen de 300 en 400 euro per stuk. Ik vind de Miele's in de hogere prijsklasse trouwens nog steeds van dezelfde kwaliteit als 30 jaar geleden, ook na jaren gebruik blijven ze superkrachtig.

En TS, kijk eens wat video's over schoonmaken: zijn er veel van te vinden op Youtube waar je goede informatie uit haalt, bijvoorbeeld keukenkastjes schoonmaken zonder een stofzuiger te gebruiken en over het stofvrij houden van het huis. En met een goedkope stofzuiger kan je ook wel schoonmaken, het zit hem in heel regelmatig stofzuigen, de stof in jouw huis komt echt niet binnen 24 uur terug na het schoonmaken. Maar als je niet dagelijks dingen in je huis doet krijg je alleen maar meer werk van, dan is het niet even snel de stofzuiger 5 minuten aan en de woonkamer is klaar.

[ Voor 24% gewijzigd door phoney870 op 30-08-2026 14:19 ]

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Zenomyscus schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:02:
[...]

Ik heb zelf nog een ander nodig. De oude is een aantal keer flink misbruikt tijdens een verbouwing en het handvat is ook overleden. Een goedkoop model van <100 euro lijkt mij ook wel wat. Welk model heb jij genomen? Onze oude verplaats ik dan naar de zolder, dan kan ik het kattengrit opzuigen zonder steeds heen en weer te lopen.
Philips XB1112/10, maar dat model is alweer verouderd. Kleine stofzuiger maar zelfs met 7 man hier thuis geen probleem.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ThinkPad schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:05:
Zo’n bouwstofzuiger zou ik niet doen, die maken een griebusherrie is mijn ervaring. Mijn Makita VC2512L gebruik ik iig niet langdurig zonder gehoorbescherming.
Disclaimer: Zelf niet zo'n ding. Maar het zou mij niet verbazen als een probleem is, dat mensen herrie gelijkstellen aan goed zuigen (wat ook de reden is dat de EU wetgeving er is voor stofzuigers, herrie en veel stroomverbruik werd gezien als een equivalent aan hoe hard hij zoog, en dus hoger is beter).

In mijn studentenhuis hadden we om wat voor reden dan ook toendertijd, een Philips stofzuiger van de Silent lijn. Nadeel: Zwaar ding voor de trap op, maar hij was wel echt best stil voor een stofzuiger, en al zuinig ook voordat de EU verplichtingen kwam. Nog een nadeel: Huisgenoten stonden erop dat dat ding op maximaal zuigen stond, want anders deed hij het niet goed! Terwijl er gewoon tegels waren, geen hoogpolig tapijt oid. Dat ding zoog prima op een normale instelling. Maar hij maakte geen tering herrie, en dus was er het idee dat hij niet goed zoog.

• gwg
Dank voor alle reacties. Lekker weer uiteenlopend haha. Zakloos heb ik nooit gedaan en ga ik waarwschijnlijk ook nooit doen, het werkt toch minder hoor ik altijd.

Wat betreft wat ik precies wil. Een goede stofzuiger, lang draad als het kan, niet draadloos, genoeg zuigkracht, en ja ik denk ook altijd meer W is beter. Maar schijnbaar niet dus. Ik lees op Reddit bijv. dat de Henry niet meer de kwaliteit is zoals vroeger. Dunner, slapper plastic. Sneller kapot. Etc.

Misschien meot ik inderdaad gewoon zo'n goedkope oude stofzuiger kopen. Mijn schoonmoeder heeft ook een hele oude philips en wat is dat een lekker machientje. Zuigt zo goed. Geen poespas. Gewoon makkelijk. Ga ik dat gewoon doen. En als het niets is dan haal ik wel een nieuwe. Dank voor alle reacites!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:59
Na bijna 18 jaar een Henry (die het overigens nog prima deed) laatst toch overgestapt op een Miele S1 met parketborstel.

Met een kat die zoveel rommel presteert te maken dat je minstens elke dag moet stofzuigen werd de Henry wat te lomp. Hij is heerlijk in z'n simpelheid, bijna niet stuk te krijgen en anders vaak makkelijk te repareren. Maar hij is groot, zwaar, struikelt vaak over z'n eigen snoer en relatief lastig op te bergen.

De Miele S1 is misschien niet meer zo degelijk als een oudere Miele, en ik heb 'm er te kort voor om daar iets zinnigs over te zeggen. En de S1 wordt geloof ik in China geproduceerd ipv in Duitsland. Z'n grotere zwaardere en duurdere broers niet. Maar: ik vind het echt een heerlijke fantastische stofzuiger. De parketborstel is echt heel fijn en beweegt zich lekker makkelijk overal omheen. De stofzuiger is verder klein, handzaam en makkelijk op te bergen. Hij heeft geen fancy intern opbergvak voor accessoires zoals de M1, maar die heeft dan weer een kleinere zak.

Her gebruikte plastic bij de steel en accessoires vind ik dan wel echt aan de goedkope kant voor wat het mag kosten. Als het lang genoeg heel blijft is daar wel mee te leven.

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:03
Henry (of Hetty) FTW! Ik heb een Henry, een Henry Quick en een Numatic 200 (geloof ik), die we Frankenstein noemen omdat hij bestaat uit verschillende componenten van verschillende Numatics.

Zuigen allemaal als een malle en makkelijk in gebruik. Geen geze1k met zelf inrolbare snoeren die na 2 jaar naar de haaien gaan. Geen vieze stofopvangbakken omdat er geen zak in zit; wat een gribus levert zo'n zakloze stofzuiger op: vies en zuigt voor geen meter.

Ik heb in de afgelopen jaren veel soorten stofzuigers gehad en nu ik de Numatic stofzuigers heb, komt er niets anders meer. Hoezo zou de bouwkwaliteit minder zijn? Ik heb dat nog nergens terug gelezen dus een bron zou welkom zijn voor het geval ik over 10 jaar een andere Numatic stofzuiger ga kopen. ;)

• gwg
S.J.Onnie schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 18:03:
Henry (of Hetty) FTW! Ik heb een Henry, een Henry Quick en een Numatic 200 (geloof ik), die we Frankenstein noemen omdat hij bestaat uit verschillende componenten van verschillende Numatics.

Zuigen allemaal als een malle en makkelijk in gebruik. Geen geze1k met zelf inrolbare snoeren die na 2 jaar naar de haaien gaan. Geen vieze stofopvangbakken omdat er geen zak in zit; wat een gribus levert zo'n zakloze stofzuiger op: vies en zuigt voor geen meter.

Ik heb in de afgelopen jaren veel soorten stofzuigers gehad en nu ik de Numatic stofzuigers heb, komt er niets anders meer. Hoezo zou de bouwkwaliteit minder zijn? Ik heb dat nog nergens terug gelezen dus een bron zou welkom zijn voor het geval ik over 10 jaar een andere Numatic stofzuiger ga kopen. ;)
https://www.reddit.com/r/thenetherlands/comments/1hz3yog/welke_stofzuiger_zuigt_nou_echt_goed/m6si6ad/

Vooral deze. Maar dat is N=1. Ik heb een oude stofzuiger 2000W FTW 😂 gekocht voor een tientje, ik ga even kijken of dat voldoet, en anders wordt het toch gewoon een Henry, en ik denk dan met die HEPA filter erbij zodat alle stof gevangen wordt. En mocht het niets zijn dan stuur ik hem wel terug.

Dank allen voor alle uitgebreide reacties en antwoorden.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:09
breew schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 13:59:
Na 3 jaar frustratie over de dyson (V12), die altijd snel leeg was bij volle zuigkracht, en groter/zwaarder vuil laat liggen, overgestapt op een (oude) tweedehands Miele black pearl van 2000W (5 tientjes op MP).
Ik ga noooooit meer terug naar die zakloze meuk… wat een verschil. Hondenharen vliegen vanaf 15cm rondom de zuigmond direct naar binnen, steentjes zuig je gewoon op, en met de slang is het veel makkelijker boven (hoeken van plafond) en naast (op lambrisering) je zuigen. Nooit meer een lege accu, en alle accessoires en evt. onderdelen zijn nog via Miele verkrijgbaar.
Hier ook de Black Pearl al 16 jaar. Mijn ouders hadden 'm naast een Kirby, maar omdat die te zwaar is om steeds naar boven te zeulen hadden ze de Miele voor de bovenverdieping. Alleen is die bijna net zo zwaar, dus mocht ik 'm overnemen.

In die 16 jaar een paar keer HEPA filter vervangen en veel stofzakken, verder heb ik de kabel 30cm moeten inkorten en nieuwe stekkertjes op moeten knijpen in het oprolmechanisme. Handvat waar de steel in schuift is na 15 jaar gebroken en vervangen, verder was na 10 jaar de zuigmond versleten en kregen we daardoor krassen op het laminaat, heb ik een parketborstel voor in plaats gekocht.

Zoals de Black Pearl worden ze overigens niet meer gemaakt, want nieuwe 2000W stofzuigers zijn EU-breed verboden.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

..... maar dat die niet meer gemaakt worden zoals vroeger en het tegenwoordig niet meer zulke goede apparaten zijn.
Tja vroeger mocht je ook veel vermogen in een stofzuiger doen, tegenwoordig liggen daar ook regels voor (sinds 2014 en aanscherping in 2017). nieuws: EU doet stofzuigers van 900W en meer in de ban
Let daar wel op in ervaringen dat het sentiment van die regelgeving ook bijdraagt aan het vroeger was het beter gevoel. Ook al zullen huidige stofzuigers verbeteringen hebben die je niet ziet in de oudjes van voor deze aanscherpingen.

Maar om huidige modellen aan te halen:
Philips Performer XD8122/10 (met zak)
Philips XB9154/09 (zonder zak)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

S.J.Onnie schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 18:03:
Henry (of Hetty) FTW! Ik heb een Henry, een Henry Quick en een Numatic 200 (geloof ik)

Helemaal mee eens. En omdat het een ketelstofzuiger is verliest ie geen zuigkracht totdat ie 100% vol is. En het ding is uitermate repareerbaar met simpele onderdelen: standaard aan/uit knop, bureaustoel zwenkwieltjes, etc.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1