Blijkbaar geeft deze laatste update een vervelende bug, waardoor de gekozen achtergrondkleur na iedere restart terugkeert naar zwart.
Vraag
Alle reacties
Je bent schijnbaar niet de enige met dit probleem. Wat wil je precies met dit topic? Je stelt geen vraagpharmacist schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 08:12:
Blijkbaar geeft deze laatste update een vervelende bug, waardoor de gekozen achtergrondkleur na iedere restart terugkeert naar zwart.
Even een opmerking dat je deze het beste even verwijdert en wachten op een nieuwere update.
Gisteren is deze geïnstalleerd maar geen problemen mee. Zal dus waarschijnlijk weer een combi zijn waardoor bepaalde computers er last van hebben.
Wanneer je bekijkt welke kwetsbaarheden er aan de lopende band worden opgelost tegenwoordig zou ik echt niet aanbevelen van een beveiligingsupdate niet te installeren. Daarnaast zal het vermoedelijik enkele mensen treffen, maar het overgrote deel heeft er geen last van. Dus preventief de installatie voorkomen voor zo een onbeduidend ongemak is al helemaal te gek voor woorden.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ik had ook dat de achtergrond zwart werd maar ook een supergrote muisaanwijzer
Update weer verwijderd en dat loste de bugs weer op
Update weer verwijderd en dat loste de bugs weer op
Geen problemen hier. Heb dit soort bugs overigens vooral als ik m'n AV tijdens het booten niet aanheb, en dat is het gevolg van dat m'n TV dus niet handshaked met de driver, heb nogal een ongewone setup met m'n 9070XT > AVC4700HX > LG G2, en omdat ik helaas aan HDMI gebonden ben heb je dus de gebruikelijke HDMI handshake meuk.
Misschien meer een nVidia/AMD/Intel probleempje? Wederom: geen problemen hier met deze specifieke update, tenzij ik een pebcak situatie creëer, maar daar ben ik zelf bij. Dit is overigens niet alleen op Win11 een probleem, maar ook op andere OS-en. X11-gebaseerde OS-en zijn helemaal onbruikbaar, gamescope-gebaseerde OS-en zijn "vaag", en Wayland is nogal een coinflip en daarin niet anders dan Win11.
Misschien meer een nVidia/AMD/Intel probleempje? Wederom: geen problemen hier met deze specifieke update, tenzij ik een pebcak situatie creëer, maar daar ben ik zelf bij. Dit is overigens niet alleen op Win11 een probleem, maar ook op andere OS-en. X11-gebaseerde OS-en zijn helemaal onbruikbaar, gamescope-gebaseerde OS-en zijn "vaag", en Wayland is nogal een coinflip en daarin niet anders dan Win11.
Ah, dat was dus de reden dat ik opeens een zwarte achtergrond had na het updaten. En erg genoeg valt me nu ook pas op dat m'n muisaanwijzer een stuk groter is!
Ook ik had problemen met deze KB5120998.
- Achtergrond bureaublad was zwart geworden.
- Muisaanwijzer was een grote witte pijl geworden en niet meer te veranderen.
- Kleur muisaanwijzer was wit geworden en niet meer te veranderen.
- Klok schermverlichting was ook uitgeschakeld.
[ Voor 8% gewijzigd door jovadca op 31-08-2026 23:27 ]
Dit is een preview update: je kan automatische installatie van dergelijke updates uitschakelen (default).
@mrmrmr Ik heb inmiddels de automatische installatie uitgeschakeld in Windows. Nu wordt de update KB5120998 wel aangekondigd dat die beschikbaar is, maar niet meer automatisch geïnstalleerd.
Op de Windows website kennen ze geen problemen met deze update.
Ik heb nog even gekeken of ik die update kon verbergen met het Windows programma "wushowhide" (Windows Update Show or Hide), maar daar wordt die update niet in weergegeven. Helaas, dat idee lukte dus niet.
Ik heb nog even gekeken of ik die update kon verbergen met het Windows programma "wushowhide" (Windows Update Show or Hide), maar daar wordt die update niet in weergegeven. Helaas, dat idee lukte dus niet.
Pagina: 1