Handheld Emulator voor kinderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• JDG2
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 02-09 18:58
Hallo iedereen, gezien ik er zelf niet zoveel kaas van gegeten heb en hier de experts zetten gooi ik het in de groep.

Ik zie even het bos door de bomen niet meer.

Ik wil graag mijn kinderen aan het gamen krijgen en denk met veel plezier terug aan de fantastische gameboy / ps1 / N64 games van mijn kindertijd.

Dus ik ben op zoek naar een betaalbare handheld emulator. ( liefst onder de 100 euro want gezien 3 kids zal ik er dus 3 kopen.)

Ikzelf heb een anbernic RG35xxH. Ik ben hier over het algemeen tevreden over maar vind hem niet echt ergonomisch voor lange sessies (misschien zijn mijn handen dan ook te groot).

Momenteel heb ik de Miyoo mini plus op het oog of Anbernic RG35xx.

Kan iemand me verder op weg helpen aub?

1000x dank!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Een Anbernic RG CubeXX bijvoorbeeld? Die is meer ergonomisch. Vind m zelf prettig in de hand(en) liggen.

Wel zelfde hardware als jouw RG35xxH. Dus PS1 en N64 is wel echt de grens en soms al te zwaar. De stap naar betere hardware vond ik erg groot.

• JDG2
Dank je !! En welke zou je dan aanraden als 'betere hardware?'

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
De Anbernic RG556 heeft vergelijkbare ergonomie, maar is iets breder. Dit model is sterker en kan redelijk goed Gamecube en PS2. Zelf geen ervaring met dit model hoor. Dit is wat ik er van lees.

Helaas zit dit model al rond de €200,-.

Retroid Pocket 5 kan ook, maar daar is weer een extra grip voor nodig zodat ie beter vast te houden is.

[ Voor 18% gewijzigd door Acid Vendetta op 29-08-2026 12:57 ]

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:40

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Tip voor niet-pc handheld zoekers: bekijk youtube kanalen van bijvoorbeeld Retrogamecorps. Die testen bijna alles wat uitkomt inclusief tot welke consoles ze kunnen emuleren.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:18

Eraser127

Nijkerk

Mijn dochter van 9 doet af en toe wat gamen op mijn Miyoo Mini Plus, vooral Mario of Arkanoid.

My Discogs

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:51

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik heb voor mijn drie kinderen elk een sf2000 gegeven. Zijn 7, 9 en 9 jaar. Niet te duur en ideaal om hen te laten wennen aan een eigen handheld. Als je meer ruimte wilt qua roms beheren, dan zou ik segment erboven kijken naar een anbernic of powkiddy. Dan heb je de wat betere merken qua bouwkwaliteit. Een R36S met cfw is ook interessant.

Mochten de kinderen wat ouder zijn en wat voorzichtiger, dan zou ik richting de €60-70 handhelds kijken. Onder de €100 is het lastig om er een te vinden die de N64 en Dreamcast fatsoenlijk simuleert.

Bij ons heb ik al wel eens er een moeten vervangen doordat het wel eens valt of dat het pookje was slechter geworden was. Bij de goedkopere segment doet dat minder pijn. ;)

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 13:25
Zoals anderen ook al vermelden, PS1 en N64 gaat lastig worden voor een beetje goedkoper apparaat. Zelf ben ik wel weg van de Miyoo Mini +, heb zelf mijn R36S doorgegeven aan mijn zoontje van 7. Met Portmaster zijn er ook diverse ports te vinden van wat oudere games, GTA 3, VC, SA (niet echt voor kinderen) en Diablo maar ook Stardew Valley, TMNT Shredders Revenge of Balatro, een beetje zoeken op Portmaster site kan een goed beeld geven. De R36S heeft redelijke goede community ondersteuning, maar is van zichzelf heel goedkoop. Daarna kom je meer in de klasse van

Wat voor games zou je exact willen voor ze en wat voor leeftijd hebben we het over?

Veel van de apparatuur onder de 100 euro zal moeite hebben met N64, misschien kan je kijken naar de Mangmi Air Y of de MagicX One 35, maar dan zit je ook gelijk aan je prijs per stuk.

Strava & Untappd - Do not combine!

• JDG2
Wauw, dank je voor de vele opties dit helpt mij al een pak verder! Ze zijn 8, 7 en 5 (drie meisjes) daarom dat ik ook naar n64 zat te kijken omwille van de kleurrijke games ( supermario 64, pokemon snap,...)

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 13:25
JDG2 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 12:41:
Wauw, dank je voor de vele opties dit helpt mij al een pak verder! Ze zijn 8, 7 en 5 (drie meisjes) daarom dat ik ook naar n64 zat te kijken omwille van de kleurrijke games ( supermario 64, pokemon snap,...)
Je kan als andere oplossing ook kijken naar een Nintendo DS (lite) of een 2DS. Of wanneer je wat oudere telefoon(s) hebt liggen kan je kijken naar een Razer Kishi.

Het lastige met de N64 is vooral de emulatie, en mijn ervaring is dat de handhelds uit China onder de 60 euro de N64 niet echt lekker aan kunnen. Daarna is het vooral goed inlezen en kijken wat haalbaar is. Let daarbji ook op dat soms wordt aangegeven dat een systeem goed loopt (bijv. Trimui Smart Pro voor PSP emulatie) maar de ervaring ineens heel anders is.

Strava & Untappd - Do not combine!

Pagina: 1