Vraag

• NeoToad
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 15-09 11:05
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe smartphone voor mijn moeder.
Ze heeft nu ongeveer 5 jaar de Poco M3 64GB gehad en zojuist na een restart het befaamde zwarte scherm en helaas niet meer uit te krijgen, is dus kapot.

Eigenlijk was de Poco M3 verder nog prima en voldeed aan haar eisen dus is nu niet per se opzoek naar een veel betere. Budget is dus ook rond de €100 - €150

Ze wil wel geen Xiaomi/Poco meer en het liefst een Motorola, en hij moet weer een tijdje meekunnen dus denk minimaal Android 14? of 15?

Wat ze erop doet,
Email (k9-mail), Whatsapp, Internetten/browsen, Instagram, Rabobankieren, DigiD, Authenticator, Jumbo.

Als ik zelf op tweakers zoek krijg ik dit lijstje:
Link

Is de Motorola Moto G06 (Power) al een goede optie?
Of toch wel minimaal voor bijv. de Motorola Moto g17 gaan?

Als jullie zelf nog een goede tip hebben hoor ik dit natuurlijk ook graag.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 20:29
Ik heb de G06 en G17 naast elkaar gezet voor je met de Poco erbij:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/2332002;2282068;2279634/

De G17 heeft scherper en helderder beeld (fijner voor de ogen), en meer werkgeheugen (blijft langer vlot aanvoelen in gebruik). Daarnaast is deze fysiek veel compacter (6 mm korter, 2mm smaller), dus een stukje comfortabeler om in de hand te hebben liggen en qua formaat dichter bij de M3. Dus ik zou de G17 nemen.

• NeoToad
swhnld schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:45:
Ik heb de G06 en G17 naast elkaar gezet voor je met de Poco erbij:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/2332002;2282068;2279634/

De G17 heeft scherper en helderder beeld (fijner voor de ogen), en meer werkgeheugen (blijft langer vlot aanvoelen in gebruik). Daarnaast is deze fysiek veel compacter (6 mm korter, 2mm smaller), dus een stukje comfortabeler om in de hand te hebben liggen en qua formaat dichter bij de M3. Dus ik zou de G17 nemen.
Net gekeken voor de G17, Is de 4GB variant €149, de 8GB Ram is €219.. 8)7

• swhnld
NeoToad schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:53:
[...]

Net gekeken voor de G17, Is de 4GB variant €149, de 8GB Ram is €219.. 8)7
Balen zeg dat die webshop verkeerde informatie geeft, ik heb de knop Onjuiste informatie gebruikt om de verkoper te rapporteren.

Dan kom je bij Motorola op de G47 uit denk ik als alternatief (maar wel iets boven je budget): uitvoering: Motorola moto g47 Zwart

• NeoToad
Net even gekeken op Bol.com en kwam ik ook bijv. deze tegen:
Logicom - Smart Pro

Ulefone Note19

OUKITEL C53

DOOGEE N55

Mijn moeder wilt geen Poco/Xiaomi meer, maar misschien kan zoiets ook wel,
Of hebben deze ook zo'n extra (chinese laag) over de stock android heen met veel bloatware?

• swhnld
NeoToad schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:42:
Net even gekeken op Bol.com en kwam ik ook bijv. deze tegen:
Logicom - Smart Pro

Ulefone Note19

OUKITEL C53

DOOGEE N55

Mijn moeder wilt geen Poco/Xiaomi meer, maar misschien kan zoiets ook wel,
Of hebben deze ook zo'n extra (chinese laag) over de stock android heen met veel bloatware?
Ja, meer bloatware, en ook minder/geen updates. Verder grijze import dus bij problemen duurt garantie langer, als die er al is.

Veilige schone merken zijn Motorola, Nothing, HMD (voorheen Nokia), Sony, Google Pixel.

Je zou nog bij OnePlus/Oppo/Realme/Vivo kunnen kijken, niet echt kaal, meer zeker geen Xiaomi/Poco/Redmi ongein.

Overigens heb je ook gewoon pech, de prijzen zijn dit jaar omhoog gegaan door geheugen en opslag tekorten dankzij de AI hype. Dus je betaalt een 50 Euro meer voor hetzelfde toestel van vorig jaar.

Je zou nog tweedehands kunnen overwegen of je daar iets ziet. Zelf vind ik deze interessant als ik op V&A kijk: v&a aangeboden: Nothing Phone (3a), 12GB ram, 256GB opslag Blauw

• NeoToad
Die is al vervallen, en was ook in Amsterdam en alleen ophalen. Niet echt een optie. :/

Maar ik zal eens kijken of ik iets kan vinden.
Anders gewoon voor een goedkope optie kijken van een van de merken die jij gestuurd hebt.
Pagina: 1