Home Assistant Green, ik kom niet verder dan stap 3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Essie77
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 28-08 09:41
Sinds deze week heb ik een HA green. Nu kom ik niet dan stap 3, de LED lampjes blijven knipperen. Nu heb ik hem aangesloten gehad op een scherm en daar wordt aangegeven: IPv4 addresses for end0: (no adress). Volgens meerdere personen ligt het daaraan.

Ik heb al verschillende netwerkkabels gebruikt. Ik heb hem ook al rechtstreekt in router zelf gedaan, werkt ook niet.

Ik ben vanochtend ook naar de winkel geweest waar ik hem heb gekocht en hij heeft testen uitgevoerd maar alles werkt ok.

Help, iemand een idee? Ik ben een echte leek, dus misschien een domme vraag, maar zou het aan de routerinstelling kunnen liggen.

Oja, ik kan die link http://homeassistant.local:8123 en de varianten daar op ook bereiken,

Ik hoop echt dat er iemand kan helpen.

GroetEsther

Alle reacties

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je zegt hem te kunnen bereiken, of is daar het woord 'niet' weggevallen?

Blijven knipperen is goed. Als je met een scherm gewoon een terminal scherm ziet maar geen IP achter IPv4 wijst dat op een netwerk probleem, niet een HA probleem. Al eens een andere kabel geprobeerd?

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 19:39
Essie77 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 17:42:
Help, iemand een idee? Ik ben een echte leek, dus misschien een domme vraag, maar zou het aan de routerinstelling kunnen liggen.
Dat is niet uit te sluiten.

Afhankelijk van je provider kan het ook zijn dat de poorten op je router niet allemaal hetzelfde doen. Kan je meer uitleg geven over hoe je de HA Green op je router hebt aangesloten?

Spel en typfouten voorbehouden

• Essie77
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 28-08 09:41
Ik weet niet of ik het goed zeg hoor maar ik heb verschillende manieren geprobeerd . Rechtstreeks op de router via netwerkkabel . En via twee aansluiten punten via de muur in de woonkamer

• FredvZ
Essie77 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:41:
Ik weet niet of ik het goed zeg hoor maar ik heb verschillende manieren geprobeerd . Rechtstreeks op de router via netwerkkabel . En via twee aansluiten punten via de muur in de woonkamer
Welke poort heb je gebruikt op de router?
Is de “andere kant” van de aansluitingen in de muur ook verbonden met de router?

• FredvZ
Het lijkt erop dat je aansluitingen in de muur en/of je router iets anders doen dan verwacht. Helaas kunnen we via het forum niet bij jou thuis meekijken. Vandaar de vraag om goed te beschrijven hoe het er bij jou thuis uit ziet.

Eventueel kan je ook foto’s plaatsen.

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:57
als je inplaats van de 'Green' een laptop aan de zelfde kabel prikt krijgt die dan wel netwerk?

• Septillion
  • Nu online

Septillion

@Essie77 Klein tipje, lees bij reageren alles even goed door. Je reageert nu alleen op de laatste persoon en nogal beknopt. Dat is geen handige weg om tot een antwoord te komen. Dus lees nog eens terug en geef de ontbrekende antwoorden incl eventueel foto van het scherm enzo. Meer details == betere antwoorden.

Maar dan, rechtstreeks op modem is beste. Met minste variabele kan je ook minste problemen hebben. Daarnaast type modem, ISP en een foto van de opstelling kunnen erg helpen.

@hfolkers Zonder DHCP lijkt me de kans klein dat er een werkend geheel ontstaat.

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:57
Dat kun je dan dus uitsluiten, ik bedoel dus dat je die laptop aan de kabel doet waar je anders het Home Assistant kaartje doet.

• Septillion
  • Nu online

Septillion

@hfolkers Excuses, ik las verkeerd 8)7 Ik las, de Green aan een laptop hangen :X
Pagina: 1