Home Assistant Green, ik kom niet verder dan stap 3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Essie77
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 17:42
Sinds deze week heb ik een HA green. Nu kom ik niet dan stap 3, de LED lampjes blijven knipperen. Nu heb ik hem aangesloten gehad op een scherm en daar wordt aangegeven: IPv4 addresses for end0: (no adress). Volgens meerdere personen ligt het daaraan.

Ik heb al verschillende netwerkkabels gebruikt. Ik heb hem ook al rechtstreekt in router zelf gedaan, werkt ook niet.

Ik ben vanochtend ook naar de winkel geweest waar ik hem heb gekocht en hij heeft testen uitgevoerd maar alles werkt ok.

Help, iemand een idee? Ik ben een echte leek, dus misschien een domme vraag, maar zou het aan de routerinstelling kunnen liggen.

Oja, ik kan die link http://homeassistant.local:8123 en de varianten daar op ook bereiken,

Ik hoop echt dat er iemand kan helpen.

GroetEsther

Alle reacties

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:23

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je zegt hem te kunnen bereiken, of is daar het woord 'niet' weggevallen?

Blijven knipperen is goed. Als je met een scherm gewoon een terminal scherm ziet maar geen IP achter IPv4 wijst dat op een netwerk probleem, niet een HA probleem. Al eens een andere kabel geprobeerd?

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Essie77 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 17:42:
Help, iemand een idee? Ik ben een echte leek, dus misschien een domme vraag, maar zou het aan de routerinstelling kunnen liggen.
Dat is niet uit te sluiten.

Afhankelijk van je provider kan het ook zijn dat de poorten op je router niet allemaal hetzelfde doen. Kan je meer uitleg geven over hoe je de HA Green op je router hebt aangesloten?

Spel en typfouten voorbehouden