Hoe koppel ik knoppen aan lamp in sonoff bridge ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• ernie4444
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:54
Ik heb sonoff module tussen mijn lampen gezet die ik via de WiFi verbonden heb met mijn netwerk en met de app bedien

Allemaal prima, maar wil nu ook via draadloze schakelaars mijn lampen bedienen
...

Dus heb ik een sonoff bridge gekocht en schakelaars 433mhz
...

App geopend bridge verbonden op zelfde netwerk allemaal prima software up to date

Schakelaars aan bridge gekoppeld ook allemaal prima

De schakelaar lamp genoemd net als mijn module en de knoppen on en of genoemd

Klikken op schakelaar laat bridge trillen maar verder gebeurt er niks mijn lamp gaat niet aan of uit

Hellup wat doe ik verkeerd?
...

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb geen enkele ervaring met die Sonoff software, maar ik kan me erg goed voorstellen dat alleen dezelfde naam aan een schakelaar geven niet automatisch ervoor zorgt dat een andere module geschakeld wordt. Dat zou ook onlogisch zijn. Je moet zelf de logica bouwen bij dit soort dingen (als X gebeurt, dan wordt Y geschakeld)

Een snelle zoekactie geeft me dit als samenvatting, maar ik kan je er verder niet mee helpen want ik gebruik die software niet:
Pair both devices: Ensure both the wireless button and the relay module are paired to your eWeLink account
  1. Create a Scene: In the eWeLink app, go to the Scene section.
  2. Set the Trigger: Select "Add" → "Smart Scene" → "Add Trigger" → select your Wireless Button → choose the action (e.g., "Single Click").
  3. Set the Action: Select "Add Action" → select your Relay Module → choose the desired state (e.g., "Toggle" or "On").
  4. Save: Once saved, the button will trigger the relay over your local Wi-Fi network

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX