talin schreef op woensdag 2 september 2026 @ 13:11:
Heb dit wel eens gedaan, Shipito, MyUS, Stackry, Planet Express en ShipToBox maar is nu niet meer "rendabel" de 150 dollar regel is afgeschaft en "gift" bestaat ook niet meer.
Nu zit je vast aan de service kosten van de forwarder + internationale verzendkosten (DHL en Fedex zijn de enige goede, UPS en Postal zijn de PostNL van Amerika geworden) + 21% BTW + 3 euro vaste invoerrechten + Douane afhandelingskosten.
Dan zit je al op een product van 50 dollar op meer dan 100 euro voordat je het in handen hebt, alles boven de 150 dollar komt er nog Amerikaanse Sales tax overheen.
Er is en was helemaal geen 150 dollar regel maar wel een 150 euro regel bij invoer in de EU, en EU invoerbelasting ipv 'Amerikaanse sales tax'

. De €150 grens bestaat nog wel degelijk alleen onder de €150 is er nu een vast bedrag van €3 aan invoerrechten per productcategorie ipv de daadwerkelijk tarieven die al bestonden.
https://www.douane.nl/ond...tra-kosten-bij-bestellen/
'Gift' met een grens van €45 bestaat overigens ook nog steeds:
https://www.douane.nl/ond...adeau-uit-het-buitenland/Raverty schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 08:30:
Voor mijzelf als particulier heb ik spullen nodig die lastig tot niet hier in europa te krijgen zijn, maar wel in America. Deze spullen worden door de Amerikaanse webshops niet naar de EU verstuurd of hun EU website heeft de betreffende spullen niet.
Nu zijn er USA shopping services waarmee je het pakket daar laat bezorgen en zij sturen het naar je door.
Zijn er tweakers die hier ervaringen mee hebben en welke shopping services vallen in de smaak of geven juist problemen?
Tegenwoordig gebruik ik MyUS (hiervoor Forward2Me maar die verzendkosten werden te hoog; waren al aan de hoge kant tov MyUS kwam ik wat later achter maar had meer vertrouwen in een Brits bedrijf). Met MyUS kun je kleine pakketjes al voor rond de $13 laten verzenden (worden volgens mij als bulk verzonden en wordt bezorgd door DPD; bij F2M had je alleen Fedex of DHL als goedkoopste opties en dat begon al boven de $40 te komen voor hetzelfde soort pakket) en BTW etc. is al vooraf af te rekenen dus ook niet ellenlang wachten tot de NL douane het ingeklaard heeft. Inmiddels al een stuk of acht keer gebruikt en niks te klagen ... (niks groots iig zoals vermissingen). Inklaringskosten ("administratie kosten") zijn ook goedkoper dan wanneer het hier pas zou gebeuren ...
Laatste zending was van rond 1 Juli toen de nieuwe regels ingingen en het viel wel iets hoger uit dan eerder omdat ik drie verschillende productcategorieen in één zending had (en het blijkt dat ze er vier van gemaakt hebben terwijl twee van die vier precies dezelfde type producten zijn, dit soort dingen bedoel ik met kleine klachten. Voorheen had het niks uitgemaakt maar nu heeft het toch €3 extra gekost voor niks).