Ik wil een nieuwe game 1440p PC laten assembleren (weinig tijd, toch betere prijs dan prebuild, en wil overstappen op Linux, dus geen windows nodig die wel bij kant en klare PCs meekomt). Ik blijf in mijn wensenlijst heel dichtbij de BBG van tweakers. Ik heb kleine aanpassingen gedaan en heb daarbij geprobeerd het betaalbaar te houden. Ik denk aan Alternate voor de assemblage. Die hebben geen AMD Ryzen 7 7700, daarom heb ik daar een AMD Ryzen 7 7700X geselecteerd. Die gebruikt wat meer stroom en wordt wat warmer als ik het goed heb. Daarom heb ik nu een 850w voeding. De uitvoering: be quiet! Pure Power 13 M | 850W was wat goedkoper dan de uitvoering: Corsair RM850x (2024), dus ik heb die gekozen (of is de Corsair wel echt dat beetje meer waard?). Ik vraag me ook af of de uitvoering: Arctic Freezer 36 (Black) voldoende koeling is, of dat hier een upgrade nodig is. Voor DDR5 heb ik een relatief goedkope optie bij Alternate gekozen: uitvoering: Klevv KD5AGU880-60A300H. Voor de GPU heb ik een andere uitvoering: Gigabyte Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G, omdat de uitvoering: Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT echt een stuk duurder is, terwijl hij niet zoveel beter uit de test komt. Ik heb dezelfde behuizing gehouden omdat die uit de test als goedkoop, stil en koel komt. Ik vind de uitvoering: Antec P30 AIR ook interessant, maar ik zie daar weinig reviews en testresultaten van.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, surfen en thuiswerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga liever niet te veel over de 2k heen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het moet iets van 5 jaar games in 1440p goed kunnen blijven draaien. Misschien dat ik over een tijd nog een GPU upgrade wil doen voor 4k gaming. Ik zag dat voor de 4k BBG ook nog steeds de Ryzen 7 7700 aanbevolen staat, en goede prestaties laat zien, dus ik denk dat alleen een GPU upgrade dan genoeg moet zijn?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is fijn. Voor de behuizing is airflow omhoog fijn, en geen knoppen/ports aan de onderkant.
Ga je overklokken?
Lijkt me niet nodig.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd of de aanpassingen goed zijn, of het als geheel zo nog klopt, en of er momenteel betere opties zijn voor bepaalde onderdelen dan de BBG. Ik sta open voor Azerty of een andere site voor het samenstellen, maar volgens mij maakt het voor de prijs weinig uit. Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, surfen en thuiswerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga liever niet te veel over de 2k heen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het moet iets van 5 jaar games in 1440p goed kunnen blijven draaien. Misschien dat ik over een tijd nog een GPU upgrade wil doen voor 4k gaming. Ik zag dat voor de 4k BBG ook nog steeds de Ryzen 7 7700 aanbevolen staat, en goede prestaties laat zien, dus ik denk dat alleen een GPU upgrade dan genoeg moet zijn?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is fijn. Voor de behuizing is airflow omhoog fijn, en geen knoppen/ports aan de onderkant.
Ga je overklokken?
Lijkt me niet nodig.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd of de aanpassingen goed zijn, of het als geheel zo nog klopt, en of er momenteel betere opties zijn voor bepaalde onderdelen dan de BBG. Ik sta open voor Azerty of een andere site voor het samenstellen, maar volgens mij maakt het voor de prijs weinig uit. Alvast bedankt!
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 204,99 | € 204,99 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G | € 719,90 | € 719,90 |
| 1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 61,55 | € 61,55 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 23,84 | € 23,84 |
| 1 | Geheugen intern | Klevv KD5AGU880-60A300H | € 459,- | € 459,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 13 M | 850W | € 113,52 | € 113,52 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 248,99 | € 248,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.980,79 | ||