Eufy homebase 3 opslagproblemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 23:27

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Topicstarter
Sinds 2 jaar en een beetje bezit ik een Homebase 3 die ik met 2 E330 camera's kocht om mijn camerasysteem uit te breiden.

Ik was al in het bezit van 2 batterijcamera's en kocht er later nog een indoor-camera bij.

Vanaf het begin had ik een 1tb HDD geïnstalleerd en hiermee had ik bijna een volle maand aan beelden in de opslag. Na zo'n anderhalf jaar kreeg ik telkens een pushbericht 'de harde schijf is verwijderd' of waren plotseling er geen beelden meer beschikbaar.

Ik had nog een known good SSD liggen en monteerde die in de homebase. De problemen bleven hiermee gelijk aan met de HDD, dus legde ik contact met Eufy.

Na een hoop heen en weren om logs op te sturen en screenshots e.d. te uploaden is men nu van mening dat de SSD kapot is en de oorzaak sowieso niet bij hun ligt. Hiervoor wordt geen bewijs meegeleverd.

Verder zeggen ze letterlijk, je apparaat is een paar maanden buiten de garantie, dus je zoekt het maar uit.

Zijn er meer tweakers die een soortgelijke storing aan de homebase herkennen en hoe dit eventueel op te lossen valt? Ik denk zelf om een oude thin client om te bouwen als NAS voor rtsp video-opslag en dit binnen home assistant vorm te geven met meldingen e.d.

Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.