Toon posts:

Mensen met een Abit KG7 ff opletten!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn moederbord de abit kg7 raid dat onder de cooler van de amd chipset haast geen coolpasta :( (net 1 drupje) :'(
Dus dan koelt die maar half tot haast niet |:(
Tip haal hem er even van af en doe er coolpasta / artic zilver onder!!!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Volgens mij heeft geen een chipset cooler dat, mijn cooler op m'n Asus A7V133 wil ook soms wel es stil staan :{

Verwijderd

Topicstarter
Dat heeft die zeker wel nodig want ik had eerst een KG7-lite en daar zat die helemaal vol gegooit met dat spul!!!

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
bij mij zat er ook maar een HEEL klein beetje prut onder m'n chipsetcooler (maar ja, is ondertussen al vervangen door een waterblok met voldoende prut Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/biggrin.gif)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tnx.. (misschien een oude topic maar wou toch ff omhoog gooien, er zijn zat andere mensen die dit niet weten..dus ff lekker up to dat ehouden dit topic :) )

ik heb men kg7 morgen..dus ik check et gelijk ff.. heel erg bedankt :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 19:06
Als je er weinig koelprut onder hebt zitten word het warmer neem ik aan ( duh )
Maar ik heb hetzelfde bord maar wat zijn de consequenties ervan dat het warmer word - slecht draaiende games of iets dergelijks .. ik krijg mijn bord samen met de Msi die ik hiervoor had niet goed draaien met games als Quake 3 en dergelijke

Alvast bedankt

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kolere postbank.. ze hebben me geld nog steeds niet over gemaakt.. anders had ik zaterdag al nieuwe pc :(

Verwijderd

Ik wil dit bordje ook gaan aanschaffen, maar zijn er ook echt klachten over een oververhitte chipset? Als dat niet zo is dan ga ik er liever niet meteen aan klooien, maar wel goed om in de gaten te houden.

Verwijderd

Ik kreeg dit mailtje gisteren, van Venema computers.
Misschien dat jullie hier wat aan hebben.

Geachte relatie,

Naar aanleiding van diverse problemen met de Abit KG7 borden hebben wij contact opgenomen met Corsair USA.

Om geheugen problemen te voorkomen zijn alleen de volgende configuraties mogelijk:

1. 1 module DDR normaal. Dus alleen bank 4 gevuld.

2. Indien er 2 of meer modules gebruikt gaan worden moeten deze registered zijn.

Deze oplossing geldt alleen voor Corsair geheugen.

Hyundai geheugen Br/Br vertoond tot op heden nog geen problemen.

Met vriendelijke groet,

D. Venema Jr

Venema Computers
Venema Computers

Bilderdammerweg 76
1433 HJ Kudelstaart
tel. 0297-368903
fax. 0297-369074
info: info@venemacomputers.nl
Technische Dienst: td@venemacomputers.nl

Verwijderd

CRAP!!
als je 2 of meer modules gebruikt (maakt niet uit welke merk) MOET je officieel registered geheugen gebruiken!!
het schijnt zo te zijn dat toch sommige unbuffered geheugen het gewoon WEL doen. Zelfs Abit zegt dat als je 2 of meer modules gebruikt je registered modules moet plaatsen

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

4 unregistred modules moeten het ook kunenn doen..maar ze meoten wel identiek zijn..en veel doen et nit..das proberen.. ik probeer ze volgende week met 4x 256 kingston gehueugen (unbuffered)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Thx voor deze tip, dit wist ik niet :)

hopelijk kan ik dan ook alles wat beter overclocken :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 00:36 schreef marco25 het volgende:
Tip haal hem er even van af en doe er coolpasta / artic zilver onder!!!
Duidelijk, maar hoe haal ik dat ding er af zonder m'n hagelnieuwe mobo te mollen? :)

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 18:58 schreef einstein het volgende:

[..]

Duidelijk, maar hoe haal ik dat ding er af zonder m'n hagelnieuwe mobo te mollen? :)
Niemand?? :'(

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Ik heb nog nooit klachten gehad / gezien van anderen over een oververhitte chipset, ook niet bij overklokken, dus wacht alsjeblieft allemaal eens met het mollen van je chipset. Dat er weinig onder zit, betekent niet dat dat niet genoeg is!

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 10:28

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Ik zie het probleem ook niet zo hoor.
30 graden in m,n chipset.

Specs

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 19:38
uh.. nog ff een opmerking over dat koelprut, tis niet zo dat hoe meer koelprut hoe beter de geleiding. Je hebt ook maar echt superweinig nodig
Pagina: 1