AFERIY powerstations ervaringen - P180 P210 P280 P310

Pagina: 1
Acties:

• vtrke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 17:01
Graag een forumonderwerp over de Powerstations van Aferiy (P180, P210, P280. P310,...)

Heb zelf een Powerstation P280 (de 280 staat voor de 2800watt die het continue via de ac output kan leveren) die ik gebruik in mijn oudere camper. Ik kan hem opladen met 2x600w zonnepanelen (via 2x ingebouwde omvormer en XT90 connector), via de ac stekker 1800w (iets langer dan een uur om de 2048wh capaciteit op te laden) of via de optionele DC/DC lader aan de alternator (ongeveer 500w laadsnelheid). Als ik niet weg ben met de camper gebruik ik hem als extra thuisbatterij samen met mijn vaste zonnepaneelinstallatie (gewoon simpelweg naast een vaste gebruiker zoals de koelkast of diepvriezer, en aangestuurd via een slimme stekker van Homewizard en de P1 meter van Homewizard).

Ik heb hem aangekocht omdat ie prijs kwaliteit eigenlijk de beste specs had. Lage gewicht (21kg ongeveer), 2x PD140watt USB poorten naast nog andere USB poorten, 3x AC schuco uitgangen, snel oplaadbaar via lichtnet en zonnepanelen (meeste concurrenten ondersteunen maar de helft vd solar input) en de uitbreidbaarheid via additionele 2kwh accus tot maximaal 10kwh in totaal.

als er iemand vragen over het model dan hoor ik het graag. Ook andere ervaringen (zowel positief als negatief) met Aferiy modellen mogen hieronder gedeeld worden. Tot nu toe ben ik heel tevreden van het toestel dat ik overigens via zomerkorting aankocht via Aliexpress (geleverd vanuit Polen en dus niet China) voor een kleine 600 euro (602,4 euro exact). Heb via email een uitgebreidere garantie verkregen. Standaard heeft ie 2 jaar garantie maar als je je aankoopfactuur/datum opstuurt naar support@aferiy.com dan wordt dit uitgebreid naar maar liefst 7 jaar. Ook deze communicatie ging heel vlot.

hier nog een review van campercontact tv: YouTube: #585 Aferiy P280: Krachtpatser in de praktijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDnxb6UeAX-fOUANUu6fclqMlPM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/goH0eIRjMJCwYLBKp5yWCGnd.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door vtrke op 26-08-2026 11:27 ]