Toon posts:

k7s5a issue

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, ik heb zelf een k7s5a met sdr draaien en dat gaat geweldig goed. nu heeft een maat van me net zo'n mobo aangeschaft met een 1400 tb ... en 512 MB kingston ddr.
verder heeft hij een ultra 100 tx2 promise controller,
een gts 64MB, en een soundblaster live player 5.1.
voeding is 300 watter van aopen hx08

Op 1400 mhz, ( optie 133/133 in bios voor degenen die het bord ook daadwerkelijk kennen) post hij , maar slaat vrijwel meteen vast bij een eventuele boot. Flop/cd/hd het maakt allemaal niet uit waar je vanaf wilt booten. Maar zodra ik die optie wijzig in 100/100 dan draait het dus maar op 1050 mhz , dan is alles rock solid. Kan het zijn dat het kingston geheugen niet goed ondersteund word door dit bord als het op volle snelheid moet draaien ?
heb verder alles wel op 'by spd' laten staan.

heb hier verder niets over gelezen dus het moet wel een samenhang van bepaalde onderdelen zijn .. het is btw wel met standaard bios nog niet geflashed dus.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op zaterdag 22 september 2001 00:26 schreef Darkman het volgende:
Hey mensen, ik heb zelf een k7s5a met sdr draaien en dat gaat geweldig goed. nu heeft een maat van me net zo'n mobo aangeschaft met een 1400 tb ... en 512 MB kingston ddr.
verder heeft hij een ultra 100 tx2 promise controller,
een gts 64MB, en een soundblaster live player 5.1.
voeding is 300 watter van aopen hx08

Op 1400 mhz, ( optie 133/133 in bios voor degenen die het bord ook daadwerkelijk kennen) post hij , maar slaat vrijwel meteen vast bij een eventuele boot. Flop/cd/hd het maakt allemaal niet uit waar je vanaf wilt booten. Maar zodra ik die optie wijzig in 100/100 dan draait het dus maar op 1050 mhz , dan is alles rock solid. Kan het zijn dat het kingston geheugen niet goed ondersteund word door dit bord als het op volle snelheid moet draaien ?
heb verder alles wel op 'by spd' laten staan.

heb hier verder niets over gelezen dus het moet wel een samenhang van bepaalde onderdelen zijn .. het is btw wel met standaard bios nog niet geflashed dus.
Nou, ik heb vandaag dus ook een K7S5A met LAN gekocht, en een TB1,4Ghz en 256MB DDR Kingston... Alles bij Winniscomputershop op de beurs in Eindhoven (behalve het mobo), maar bij mij draait het als een tierelier... Kheb het geheugen zelfs op CAS2 gezet ipv dat SPD... Misschien moet je effe de bios updaten... te vinden op www.ocworkbench.com en dan bij forum... Succes iig !

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Er waren problemen bekend met de 1400, door de l7 middelste brug te verbinden krikte je het voltage een beetje op en waren de problemen verdwenen. Ik heb zelf ook dit moederbord met een 1400, watergekoelt op 1650 (met 250 watt voeding, met mijn vorige opgeblaze voeding 1800) werkt hij wel goed.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Mijne werkt perfect, zo uit de box... Ik zag wel dat de L1 bruggetjes niet doorgebrand waren, maar gewoon verbonden... Maarja, op dit moment kun je toch niet overklokken met een K7S5A...

Verwijderd

Topicstarter
Hebben de mensen die ook kingston hebben zo out of the box ook allemaal de level7 of was het level 8 bruggen verbonden zodat proc 1.85 volt krijgt ? of letterlijk niets gedaan en toch werkt het goed ?

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een Athlon 1GHz op dat bordje draaien, niet overgeclockt, en tot zover nog geen enkel probleem. Heb niet naar de bruggen gekeken...

Overigens ook met 256MB Kingston DDR geheugen
Pagina: 1