Goedemorgen Tweakers,
Na over de jaren heen met jullie help mijn systemen te hebben samengesteld en aangepast mag ik mijn broertje van dienst zijn en ik vraag graag jullie hulp.
Dit gaat zijn eerste game PC worden, de behuizing is aanwezig (toen ik die zelf kocht vond ik hem zo mooi dat ik er al jaren één extra heb staan voor hem) net als de monitor (die gebruikte hij voor zijn xbox in afwachting van een PC).
Het budget is €2000, de monitor, behuizing en enkele casefans zijn al aanwezig, net als een toetsenbord en muis, daarnaast heb ik mijn vertrouwde 1080ti onlangs vervangen voor een 9070xt. We hebben dus de mogelijkheid om de videokaart nu even achterwege te laten en te wachten op een nieuwe generatie videokaarten om dan huidige generatie iets goedkoper te kopen.
De PC gaat primair gebruikt worden voor gamen op 1440p, hij speelt uiteenlopende games zoals PUBG, DayZ, Farm Simulator, Truck Simulator, GTA V (en straks mogelijk VI), wat racegames etc.
Hier is het lijstje waar ik zelf mee ben gekomen, gebaseerd op wat ik las in andere topics, BBG etc.
- 9800x3d ipv 7800x3d i.v.m. simulatiegames die wat CPU intensief kunnen zijn en toekomstbestendigheid voor de €100 extra.
- RGB CPU cooler die goed aangeschreven staat
- RGB ram, iets goedkoper dan die uit de BBG maar kost nog steeds anderhalve nier
We gaan niet overklokken, en willen vooral een stabiel systeem wat zonder al teveel gedoe zal gaan functioneren.
Mijn vraag aan jullie is dan ook; heeft dit lijstje zin? Zijn er componenten die niet met elkaar gaan, zie ik iets over het hoofd of betalen we ergens onlogisch veel voor?
Alvast heel hartelijk dank.
Na over de jaren heen met jullie help mijn systemen te hebben samengesteld en aangepast mag ik mijn broertje van dienst zijn en ik vraag graag jullie hulp.
Dit gaat zijn eerste game PC worden, de behuizing is aanwezig (toen ik die zelf kocht vond ik hem zo mooi dat ik er al jaren één extra heb staan voor hem) net als de monitor (die gebruikte hij voor zijn xbox in afwachting van een PC).
Het budget is €2000, de monitor, behuizing en enkele casefans zijn al aanwezig, net als een toetsenbord en muis, daarnaast heb ik mijn vertrouwde 1080ti onlangs vervangen voor een 9070xt. We hebben dus de mogelijkheid om de videokaart nu even achterwege te laten en te wachten op een nieuwe generatie videokaarten om dan huidige generatie iets goedkoper te kopen.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Videokaarten | Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair Vengeance C70 (Military Green) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitors | MSI G274QPF-QD Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Case fans | ARCTIC P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Case fans | ARCTIC P14 PWM PST, 1-pack, Zwart, 140mm | € 0,- | € 0,- |
| Totaal | € 0,- | |||
Hier is het lijstje waar ik zelf mee ben gekomen, gebaseerd op wat ik las in andere topics, BBG etc.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 374,99 | € 374,99 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B850-PLUS WIFI | € 164,90 | € 164,90 |
| 1 | Videokaarten | ASUS Prime Radeon RX 9070 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 739,- | € 739,- |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 A-RGB (Black) | € 31,90 | € 31,90 |
| 1 | Geheugen intern | Lexar Thor RGB 2nd Gen LD5U16G60C38BV-RGD | € 478,60 | € 478,60 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850e (2025) Zwart | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 244,95 | € 244,95 |
| Totaal | € 2.143,34 | |||
- RGB CPU cooler die goed aangeschreven staat
- RGB ram, iets goedkoper dan die uit de BBG maar kost nog steeds anderhalve nier
We gaan niet overklokken, en willen vooral een stabiel systeem wat zonder al teveel gedoe zal gaan functioneren.
Mijn vraag aan jullie is dan ook; heeft dit lijstje zin? Zijn er componenten die niet met elkaar gaan, zie ik iets over het hoofd of betalen we ergens onlogisch veel voor?
Alvast heel hartelijk dank.
D. J. H.