Vraag

• jrgerritsen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 09:33
Mijn vraag
Ik ondervindt veel problemen met het koppelen van een 2 tal Duux Threesixty 2 electische kachels middels de Duux app. Hierdoor kan ik ze niet registreren en dus gebruiken via de Duux app.
Ik ben erg benieuwd of meer mensen dit probleem ervaren. Hierdoor zijn de kachels eigenlijk niet goed te gebruiken en de firma Duux reageert er eigenlijk heel beperkt op.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik maak gebruik van de Duux Threesixty 2 heaters (2 stuks) en wil/moet ze koppelen via de Duux IOS app.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb zelf al van alles geprobeerd middels verschillende accesspoint, aangepast accounts, verschillende telefoons enz. Tot op heden geen oplossing. Ook Duux zelf benaderd en die geven alleen maar aan om het op een later moment nogmaals te proberen. En tot op heden heeft dit niet gewerkt.

Ik ben erg benieuwd of er andere ervaringen zijn met het koppelen op dit moment van een kachel in de app en welke wijze jullie dan gebruiken.

Alle reacties

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 16:30
Ik heb exact hetzelfde probleem met 2 Duux Edge Smart convector kachels.
Eerste contact met de helpdesk op 19-08.
Reactie Duux:
Goedendag,

Bedankt voor je bericht. We hebben momenteel helaas een storing waardoor dit niet mogelijk is. Ons team is ermee bezig om dit op te lossen. Mijn excuses voor het ongemak.
Daarna op 08-09 nogmaals contact gehad omdat het probleem nog steeds bestond.
Reactie Duux:|
Goedendag,

Helaas is de storing nog steeds aan de gang. Ons team is ermee bezig dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Mijn excuses voor het ongemak.
Ik vind dit erg vreemd en lang duren. :( :(

• jrgerritsen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 09:33
Tot op heden heb ik ook nogsteeds problemen. Ook vandaag weer de reactie ontvangen dat het nog niet opgelost is en ze ook niet weten wanneer het opgelost is. Het beperkt echt de mogelijkheden van de kachels, en voor mij zelfs de reden waarom ik ze heb aangeschaft.

• Astie
Ik heb ze vooral aangeschaft omdat ze zelf een thermostaat hebben. Verder had ik ze aan Home Assistant gekoppeld maar zonder wifi is dat lastig.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:18
Deze kun je ook direct in de tuya app koppelen volgens mij.

• Astie
jeroen3 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 19:54:
Deze kun je ook direct in de tuya app koppelen volgens mij.
Tuya wil ik niet gebruiken. En de apparaten kunnen niet met wifi gekoppeld worden door de problemen met de app, dus dan is het lastig.

Maar bedankt voor de tip.

[ Voor 52% gewijzigd door Astie op 09-09-2026 20:13 ]

• JaspB
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:14

JaspB

Nieuwsredacteur
"Als tijdelijke oplossing kunnen gebruikers uitloggen en het apparaat vervolgens weer koppelen. Ze hebben dan geen toegang tot functies als het aanmaken van schema's en het bekijken van grafieken, maar kunnen apparaten wel met de app blijven besturen."

nieuws: Duux heeft oorzaak storing smarthomeapparaten gevonden en werkt aan oplossing

• Astie
JaspB schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:49:
"Als tijdelijke oplossing kunnen gebruikers uitloggen en het apparaat vervolgens weer koppelen. Ze hebben dan geen toegang tot functies als het aanmaken van schema's en het bekijken van grafieken, maar kunnen apparaten wel met de app blijven besturen."

nieuws: Duux heeft oorzaak storing smarthomeapparaten gevonden en werkt aan oplossing
Bedankt voor de tip. Ga ik vanavond proberen. Mooi ook dat jullie dit oppakken en uitzoeken en er dan nog een nieuwsitem over maken. _/-\o_ _/-\o_

• Astie
JaspB schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:49:

Ik heb het getest en dit werkt. Zo kan je de verwarming gebruiken.
Hopelijk is het probleem snel opgelost, vanmorgen nog niet.
Pagina: 1