We hebben een vrijstaand huis gekocht uit 1997 waar al heel lang niks aan vernieuwd is.
Wat we gaan aanpakken (en nu nog niet aanwezig is):
- nieuwe keuken met inductie
- dubbelglas wordt HR++, ventilatieroosters gaan er ui, wordt WTW-installatie
- vloerverwarming benedenverdieping gefreesd, boven laten we radiatoren zitten (we verwarmen boven nooit).
- 2x airco (kamer en bovenverdieping, nog ws komend voorjaar)
- mbt warmtepomp: nu nog Remeha cv-ketel op termijn misschien naar warmtepomp, laten we eerst nog een jaar of misschien zelfs aantal jaren zitten (ook om te zien wat we nu gaan verbruiken met hr++, wtw en vloerverwarming).
- zonnepanelen: nog geen directe plannen, misschien op termijn (wanneerwemisschien overgaan op een warmtepomp)
- laadpaal (Peblar Business)
Mijn vraag: ik heb er geen verstand van, maar de 3-fasen meterkast is wellicht verouderd.
Wat is het advies met de meterkast te doen en wat zou er in moeten zitten gezien de uitbreidingen en toekomstbestendig maken?
Kunnen jullie mij hierin een advies geven (moet ik de meterkast vervangen?) en met welke kosten ik ongeveer rekening moet houden?
Alvast bedankt voor de hulp!
Wat we gaan aanpakken (en nu nog niet aanwezig is):
- nieuwe keuken met inductie
- dubbelglas wordt HR++, ventilatieroosters gaan er ui, wordt WTW-installatie
- vloerverwarming benedenverdieping gefreesd, boven laten we radiatoren zitten (we verwarmen boven nooit).
- 2x airco (kamer en bovenverdieping, nog ws komend voorjaar)
- mbt warmtepomp: nu nog Remeha cv-ketel op termijn misschien naar warmtepomp, laten we eerst nog een jaar of misschien zelfs aantal jaren zitten (ook om te zien wat we nu gaan verbruiken met hr++, wtw en vloerverwarming).
- zonnepanelen: nog geen directe plannen, misschien op termijn (wanneerwemisschien overgaan op een warmtepomp)
- laadpaal (Peblar Business)
Mijn vraag: ik heb er geen verstand van, maar de 3-fasen meterkast is wellicht verouderd.
Wat is het advies met de meterkast te doen en wat zou er in moeten zitten gezien de uitbreidingen en toekomstbestendig maken?
Kunnen jullie mij hierin een advies geven (moet ik de meterkast vervangen?) en met welke kosten ik ongeveer rekening moet houden?
Alvast bedankt voor de hulp!
[ Voor 16% gewijzigd door pascal s68 op 23-08-2026 18:21 ]
:strip_exif()/f/image/rEqAjT5dhNRHFC3SbhkqpqRD.jpg?f=fotoalbum_large)