Vraag

• Stoeptegeltje
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 22:18
Ik zoek een?
Ik vlieg veel en zoek een tablet voor het kijken van video's. Ik wil dus een goed scherm, met een hoge helderheid en het liefst dolby vision. Daarnaast wil ik ook enkele games kunnen spelen tijdens het vliegen, vaak puzzle games, dus niks zwaar grafisch. Daarnaast is een lange batterijduur een must. Ik wil minimaal 7-8 uur batterij (in de praktijk, dus niet de verkooppraatjescapaciteit)

Wat is je budget?
Max 500 euro

Wat heb je zelf al gevonden?
Een refurbished iPad Air M3 of een Xiaomi Pad Pro 8

Beiden niet ideaal voor video's, maar wel beiden goede schermen.

Verder heb ik alles van Apple: macbook, airpods, iphone en apple watch. Hoewel de ipad met 500 nits wel erg laag is voor een tablet in 2026.

Welke vragen heb je hier nog over?
Iemand nog alternatieven? Ik kan eventueel in het buitenland kopen als dit goedkoper is.

Alle reacties

• Spuugvuur
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:08
Persoonlijk zou ik voor dat doel naar een AMOLED tablet kijken, die bieden zulke goede kijkervaringen. Dan zou je een nieuwe iPad (2025) kunnen kopen die binnen budget valt, hoewel die volgens mij wat minder goed uit de reviews komt en wat outdated specs had toen hij uitkwam, met name het beeldscherm als ik zo op Tweakers kijk. Het alternatief is inderdaad de iPad Air die je zelf hebt gevonden, lijkt me een prima apparaat? Zullen ook tweedehandse wellicht nog goed te vinden zijn, op Marktplaats zie ik er één met 256GB geheugen (da's echt een pré met je gebruik!) voor 500 euro staan met als hoogste bod tot nu toe 450 euro.

Als je een ander ecosysteem overweegt, verwacht ik dat een Samsung S9+ of S10+ tweedehandse ook binnen het budget zal vallen en die hebben een net wat groter scherm. Maar de belangrijkste vraag voor jou is denk ik: hoe belangrijk is het ecosysteem. Je zit volledig in Apple, dan zou ik daar persoonlijk waarschijnlijk ook bij blijven (ook ivm aankopen etc.)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:21
Heb je de bezt buy guide nog gelezen? Er is er een specifiek voor tablets voor media consumptie:

Best Buy Guide: Beste tablets voor entertainment

• Stoeptegeltje
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 22:18
swhnld schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 17:34:
Heb je de bezt buy guide nog gelezen? Er is er een specifiek voor tablets voor media consumptie:

Best Buy Guide: Beste tablets voor entertainment
Hierin komt de Lenvo Tab Pro Gen 2 als beste uit, maar als ik vervolgens reviews lees op andere websites. Websites die de tablet daadwerkelijk getest en reviewd, dan zijn ze hier totaal niet tevreden over. Zoals een batterij die nog geen 5 uur mee gaat...

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:21
Goed dat je de BBG bekeken hebt, want het geeft richtlijnen wat er voor een bedrag verkrijgbaar is.

Zelf zou ik adviseren een iPad pro te scoren, eventueel in het buitenland als ze daar goedkoper zijn dan hier, door gunstige belasting of wisselkoers. Dan heb je iets goeds ten minste. Ik heb geen spijt gehad van de mijne die nu 9 jaar oud is en het nog steeds doet voor Netflix e.d.

Of kijk op je MacBook als het incidenteel is, of upgrade je iPhone naar een Max model met iets meer real estate als scherm en bespaar het meeslepen van een extra apparaat.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vanuit mijn eigen ervaring kan ik je de Oneplus Pad 3 wel adviseren zeker al qua scherm. Het is dan geen O-led scherm maar wel een heel helder 13.2 inch formaat scherm met zeer goede kleuren. Voorheen had ik een Samsung Tab 10 Ultra met O-led scherm maar om eerlijk te zijn doet de Oneplus Pad 3 er niet voor onder.

Ook qua prijs zijn die precies binnen je budget.
Pagina: 1