Echte schadevrije jaren opvragen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• ChrisSchults
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 14:14
Ik heb sinds 2007 een rijbewijs en kocht ook snel een auto die verzekerd moest worden.

Koos voor de Algemene Zeeuwsch (zoals het toen nog heette) omdat korting kreeg als 2de auto. Nu kom ik er achter dat ze mijn schadevrije jaren niet correct hebben bijgehouden. Van mijn eerste 2 auto's niet, alleen van de 3de sinds 2018. Ik loop dus 11 schadevrije jaren mis. Misschien dom dat ik niet elk jaar de polis controleerde, maar ja als je bij die maatschappij al ruim 30 jaar verzekerd bent en alles steeds goed gaat krijg je (teveel) vertrouwen.

Mijn vraag is Hoe kan ik dat aan laten pssen. RDW heeft slechts overzicht van laatste 9 jaar.

...

Alle reacties

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:53
ChrisSchults schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 13:47:
Ik heb sinds 2007 een rijbewijs en kocht ook snel een auto die verzekerd moest worden.

Koos voor de Algemene Zeeuwsch (zoals het toen nog heette) omdat korting kreeg als 2de auto. Nu kom ik er achter dat ze mijn schadevrije jaren niet correct hebben bijgehouden. Van mijn eerste 2 auto's niet, alleen van de 3de sinds 2018. Ik loop dus 11 schadevrije jaren mis. Misschien dom dat ik niet elk jaar de polis controleerde, maar ja als je bij die maatschappij al ruim 30 jaar verzekerd bent en alles steeds goed gaat krijg je (teveel) vertrouwen.

Mijn vraag is Hoe kan ik dat aan laten pssen. RDW heeft slechts overzicht van laatste 9 jaar.

...
Als je de auto als tweede auto verzekerd had, bouwde je dan wel voor jezelf schadevrije jaren op, of telde het voor degene die de eerste auto op naam had staan?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:55

Barrycade

Through the...

Mis wat info: dus in 2007 lifte je mee op de verzekering van de je ouders? Want hoezo anders vermelden van korting bij een 2e auto? Ben je soms in 2018 pas op een ander adres gaan wonen? Als dat zo is heb je in het begin korting gehad maar had je je beter zelf kunnen vezekeren ipv mee te liften op iemands hoofdverzekering.

• ChrisSchults
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 14:14
Lifte mee op verzekering van mijn partner, die al langer rijbewijs had.

Maar alle drie de auto's stonden als 2de gezinsauto. Mijn partner had dus ook een auto bij dezelfde verzekeraar. Dan zou ik voor de eerste 2 auto's geen schadevrije jaren opgebouwd hebben en voor de derde INEENS wel. Lijkt m ij vreemd. Krijg ook nog steeds geen antwoord van de verzekeraar, na ruim een week.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ChrisSchults schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 14:14:
Dan zou ik voor de eerste 2 auto's geen schadevrije jaren opgebouwd hebben en voor de derde INEENS wel. Lijkt m ij vreemd.
Stel je had 3 auto's 2 met 10 jaar schadevrije jaren en 1 met 5 jaar. Je verkoopt de laatste en koopt een nieuwe auto, dan krijgt die 5 schadevrije jaren.
Stel je verkoopt de andere 2. Dan verlies je dus 2x 10 schadevrije jaren als je te lang wacht met die jaren gebruiken.
Op dat moment had je de verzekering kunnen vragen dit te fixen of over te stappen oid.

Maar als je niet oplet en steeds een auto koopt voordat je de oude verkoopt en de verzekering niks vertelt. Dan eindig je met alleen de schadevrije jaren van de laatste.
Meestal krijg je wel een korting van de verzekeraar bij een extra auto, die valt dan in dezelfde staffel als de andere auto oid. Maar dat is niet hetzelfde als schadevrije jaren.