Toon posts:

wat voor soundcard is dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een pentium 75 van iemand waar ik ff win 98 op moet installeren. Nou zit er ook een soundcard in die windows niet zelf detecteerd. nou ja hij detecteerd em wel en zegt dat het een opti audi 16 is maar ik kan nergens drivers vinden voor deze kaart. En hoe kan ik zien wat voor soort (merk) kaart het is>? ik heb echt totaal geen idee. helaas hebben ze er geen installaties floppies meer bij dus..... Wat moet ik doen???????

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Standaard soundblaster drivers :?

Verwijderd

Topicstarter
nee de standaard werken niet ik probeer nu ff die link van je uit

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de drivers geinstalleerd bedankt daarvoor maar als ik dan windows opnieuw opstart krijg ik wel alles te zien maar lukt het op de een of andere manier niet om het te installeren. windows wil het niet :(

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kast ff openmaken en kijken wat voor kaartje er echt in zit. Vooral merk, type, model, product, nummers ff opschrijven en hiermee zoeken.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Verwijderd

P75 win 98 wil dat wel :?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
Op zaterdag 22 september 2001 00:29 schreef Qorne het volgende:
P75 win 98 wil dat wel :?
Dat lukt wel degelijk. Maar waar slaat je ondertitel op :?
(ACTIVE LIST >>>!!!ONLINE!!!<<<) Ik vind het heeel erg wat daar nu allemaal gebeurt en ik hoop dat de daders misschien land ALLEMAAL dood gaan!!!!!!!!!!
...de daders misschien land? wtf?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 22 september 2001 00:27 schreef -Blackbird- het volgende:
Kast ff openmaken en kijken wat voor kaartje er echt in zit. Vooral merk, type, model, product, nummers ff opschrijven en hiermee zoeken.
Als je het FCC ID# vindt, kan je dat nummer nazoeken in http://www.fcc.gov/ . Dan krijg je de bouwer van de kaart te zien.

Opti chips zijn heel veel gebruikt. Het is echter GEEN Soundblaster. Kan een Primax kaartje zijn, Philips ook geloof ik, Trust, vanallus.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op vrijdag 21 september 2001 23:54 schreef Coolie het volgende:
Hallo,

Ik heb een pentium 75 van iemand waar ik ff win 98 op moet installeren. Nou zit er ook een soundcard in die windows niet zelf detecteerd. nou ja hij detecteerd em wel en zegt dat het een opti audi 16 is maar ik kan nergens drivers vinden voor deze kaart. En hoe kan ik zien wat voor soort (merk) kaart het is>? ik heb echt totaal geen idee. helaas hebben ze er geen installaties floppies meer bij dus..... Wat moet ik doen???????
Ik denk dat ik die drivers voor je heb :)
Ik heb ze geupload voor jou . Klik --> HIER <-- om ze te downloaden !
Veel Success !!!!!

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Topicstarter
helaas werkte die laatste drivers niet. Windows wil ze gewoon niet installeren. heel irritant. :( maar toch onwijs bedankt voor de moeite

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

misschien kun je na de installatie van de drivers de IRQ's handmatig instellen (werkte bij mij op mijn p166 met die Optie audio-kaart)

De game poort wekt zeker wel goed?

die van hen is mooi....

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:14

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Je moet ff checken wat er op de chip van de geluidskaart staat. Meestal (bij de goedkope tenminste) zal het iets zijn van ESS Solo, ALS 2000, etc...

Meestal staat het type en merknaam vrij duidelijk erop, in een ander letter type dan de bekende cijfertjes...

Het beste kan je dan vervolgens bij de chip bakker de standaard drivers downloaden.

Hou er wel rekening mee dat veel van die goedkope kaartjes geen foute installatie van drivers accepteren, en dus vaak niet meer willen werken, ook al heb je wel de goede drivers. Het enige wat je dan kan doen, is windows opnieuw installeren (heb het op mijn werk al te vaak meegemaakt namelijk...).

Ook kan je makkelijk een interrupt conflictje hebben tussen je geluidskaart en je parallel poort, let daar goed op, en stel desnoods één van de twee in op een ander interrupt (irq 5 of 7).

En veel suc6

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 17:03
Op zaterdag 22 september 2001 00:36 schreef 0siris het volgende:
...de daders misschien land? wtf?
Ik denk dat hij bedoelt: 'De daders, misschien zelfs een heel land'..

Of was je daar zelf ook al achter?

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Verwijderd

Als het een Vobis computertje is, dan zou het een MAD16 kunnen zijn. Tricky ISA dingetje (de Readme bleek noodzakelijk...)

* Mozart/MAD16 (OPTi 82C928)
* MAD16 Pro (OPTi 82C929/82C930)

Check op de soundkaart of er ergens iets dergelijks staat.

http://www.vobis.de/bbs/firmen/opti/index.html

Bdw, al die Opti(e)s daar zijn MAD :)
Pagina: 1