Koppeling tussen IKEA Home Smart 1 en Sonos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JoshuaO038
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:42
Mijn vraag
Ik ben sindskort overgestapt van de Odido Zyxel T56 naar een Fritz!Box. Gisteren probeerde ik de Sonos speakers weer te bedienen via de IKEA app (omdat ik inmiddels een Symfonisk afstandsbediening heb kunnen vinden), echter werkte de verbinding niet meer. Toen ik de integratie verwijderd had en opnieuw wilde koppelen, krijg ik steeds de foutmelding 'Sorry, dat ging niet helemaal volgens plan. Probeer opnieuw in te loggen'. Ik heb van alles geprobeerd, maar krijg het maar niet gekoppeld.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sonos S2 systeem
IKEA Tradfri hub
Fritzbox 7530ax met twee 3000ax repeaters

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het zou te maken kunnen hebben met de beveiliging van de FritzBox. Ik heb DNS rebind uitzonderingen gemaakt voor Sonos.com en IKEA.com, ander Sonos account gemaakt, verschillende Android telefoons en een iPhone. Alle speakers van Sonos staan online. Verder heb ik de tradfri en de fritzbox opnieuw gestart.

Alle reacties

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:45
JoshuaO038 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 10:51:
Mijn vraag
Ik ben sindskort overgestapt van de Odido Zyxel T56 naar een Fritz!Box.
Dat betekent ook een nieuw wifi SSID en (mogelijk) een ander subnet op je LAN en wifi.

Heb je de Sonos speakers al opnieuw verbonden met het netwerk?

Spel en typfouten voorbehouden

• JoshuaO038
FredvZ schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 10:54:
[...]

Dat betekent ook een nieuw wifi SSID en (mogelijk) een ander subnet op je LAN en wifi.

Heb je de Sonos speakers al opnieuw verbonden met het netwerk?
Ik heb de SSID en het wachtwoord hetzelfde gelaten als van de oude router (we hadden al een aangepaste). Het subnet is nu idd 192.168.178.x ipv 192.168.1.x. Dit heb ik ongewijzigd gelaten ivm VPN via Wireguard.

De Sonos speakers zijn wel verbonden met het netwerk en werken zoals ze altijd deden, maar ik heb ze niet gereset en volledig opnieuw verbonden. Dat kan ik vanmiddag als ik thuis ben even proberen.

• JoshuaO038
Zojuist alle Sonos speakers van de stroom gehaald, systeem verwijderd, en ééntje toegevoegd aan een nieuw account. Ondanks dat wil het maar niet lukken.

De app vindt de speakers wel, ik word doorgestuurd naar de Sonos inlogpagina, ik geef IKEA toestemming om Sonos te bedienen, en dan zegt de Home Smart 1 app dat er iets fout gaat. Met de vorige router werkte het zonder problemen. Het zou gek zijn als deze router het blokkeert, maar wie weet. In het logboek kon ik het iig niet zien dat er iets werd geblokkeerd.

[ Voor 47% gewijzigd door JoshuaO038 op 23-08-2026 14:19 . Reden: Info bijgevoegd ]