Hallo allemaal,
heb een tijdje geleden de kans gehad om een ebike te lenen en ben er helemaal weg van. Nou besloten er zelf eentje te kopen, maar ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen. Er zijn heel wat modellen die ik mooi vind, allemaal wat steviger spul, stalen frame, ruimte voor fietstassen en een rek voorop. Maar ik heb geen idee wat er nou eigenlijk goed is. Dus wat vragen:
heb een tijdje geleden de kans gehad om een ebike te lenen en ben er helemaal weg van. Nou besloten er zelf eentje te kopen, maar ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen. Er zijn heel wat modellen die ik mooi vind, allemaal wat steviger spul, stalen frame, ruimte voor fietstassen en een rek voorop. Maar ik heb geen idee wat er nou eigenlijk goed is. Dus wat vragen:
- Zijn er fietsen die wat beter zijn voor wat zwaardere mensen? Ik weeg op het moment ongeveer 150 kilo. Ben flink aan het afvallen, maar ik ga nooit superslank zijn. Ik ben dus op zoek naar iets stevigs.
- Mede daarom ben ik op zoek naar een fatbike, die leken me wat steviger dan 'normale' fiets frames. Is dat zo?
- Hoe is het met de kwaliteit van fatbikes en ebikes? Welke merken zijn er te vertrouwen, welke zijn er snel kapot? Zijn er Nederlandse fatbike makers die locaal repararen? Het laatste wat ik wil is een kapotte fiets die ik hier nergens kan laten maken. Ik was naar een fiets van Engwe aan het kijken maar de reviews zijn of geweldig, of verschrikkelijk, en ik weet het nu ook niet meer.
- Het zou handig zijn als ik in ieder geval fietstassen op de fiets kan, maar ik vind een rekje voorop ook eigenlijk wel heer erg handig. Zijn er "bezorg" fatbikes?
- Als er suggesties zijn... ik ben naar een fiets van ongeveer 1200 euro aan het kijken. Kan iets meer zijn, maximaal, maar ik kan (helaas) geen 4k neergooien voor een fiets. Was het maar zo.
- Heeft er iemand ervaring, of een goede suggestie?