HDMI 2 uitschakelen en inschakelen Raspberry Pi 4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:06
Ik heb thuis een Raspberry Pi 4 model b staan die ik o.a. gebruik als fotolijst. Deze hangt via de hdmi-2 aan een scherm. Dit scherm kan ik helaas niet aan of uit zetten.

Nu probeer ik een code in de terminal te krijgen waarmee ik het scherm uit kan zetten en op een ander moment weer aan. De HDMI-2 zou dus in- of uitgeschakeld moeten worden.

Ik ben met zoeken al zover dat ik de code "wlr-randr --output HDMI-A-2 --off" gebruik. Daarmee gaat inderdaad het scherm netjes uit terwijl de PI gewoon aan blijft. Alleen de andere code "wlr-randr --output HDMI-A-2 --on" werkt daarna niet. Volgens mij verliest hij zijn volledige hdmi verbinding en veranderd er dan iets waardoor elke andere code in de terminal (die ik via een SSH verbinding wel kan bereiken) niet werkt..

Iemand een betere optie? Ik wil 's avonds niet elke keer de hdmi kabel loshalen, of de powerstekker van de PI eruit halen.

Ik gebruik

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met zoeken op 'wlr-randr --on doesn't turn on' kwam ik dit als resultaat tegen van iemand die exact hetzelfde wil als wat jij wilt: https://forum.magicmirror...some-tips-that-could-help.

Je post eindigt spontaan met "Ik gebruik", wat niet echt wijst op het extra doorlezen van je post. Dit had ik met jouw geschiedenis hier toch wel verwacht dat je wat meer moeite had genomen met ook het zoeken naar een antwoord. Dat je het commando 'wlr-randr' hebt gevonden was al 90% van het werk.

Commandline FTW

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:06
Ik begrijp niet wat je bedoeld met “jouw geschiedenis hier”. Maar goed, geen idee waar die twee woorden vandaan komen..

Ik ben de hele dag al bezig met deze codes, dus vond ik dat ik aan het einde van de dag de vraag wel online mocht stellen. De link die jij stuurt heb ik echt niet gevonden, maar ik ben ook niet zo enorm thuis in de Linux wereld, dus mogelijk heb ik verkeerd gezocht.

Ik zal die morgen eens doorspitten, bedankt voor de tip!