Vraag

• DylanDB21
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-08 16:12
k heb op dit moment een Iphone 14 Pro.

Mijn vrouw een Iphone 15, en mijn kids een samsung gsm.

Ik heb nood aan een nieuwe gsm aangezien deze kapot is aan het gaan.

Nu heb ik 2 keuzes, een samsung S26 Ultra (999€ bij Telenet, met een 100€ cashback en een gratis Tab A11+ 5G), of een Iphone 17 Pro (1099€). De samsung komt dus standaard op 899 en de tablet kan ik verkopen voor 160€-200€.

Wij gebruiken als gezin Whatsapp om te praten, en de foto's die we delen is via whatsapp. Onze foto's staan ook samen op icloud.

Voor de rest ben ik een average user, en neem ik af en toe een foto van ons gezin met mijn camera of een filmpje en durf dit dan af en toe uploaden naar facebook of instagram.

Ik kijk voor de rest af en toe wat tiktok of instagram reels, of scroll wat op facebook.

De enige IoS app dat we recent zijn samen beginnen gebruiken is de notitie app om bvb de schoollijst van mijn kids te doen, zodat we dit real time konden editen.

Ik ben niet bang van verandering, maar ik weet niet hoe goed samsung gsm's zijn bijvoorbeeld. Ik durf wel wat AI gebruiken voor onze kookrecepten of wat vragen over verbouwing te stellen.

Voor de rest is het gewoon bang dat een samsung rapper traag gaat worden, aangezien ik een persoon ben dat makkelijk 5 jaar doet met een gsm zonder mee te moeten gaan met de hype.

Voor de rest hebben we een samsung tv, samsung tablet, en een windows pc.

Wel vind ik bvb de apple wireless pay kei goed, en ben ik bang dit te verliezen?

Alle reacties

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou naar de 17 pro gaan.

Ik ben hier de vreemde in huis met een S25U en sommige dingen waar je nu niet over nadacht, zoals het goedkeuren van apps, het delen van abonnementen, iCloud, betalingen met het gezin, werkt niet zo simpel. Ook Zoek Mijn bijvoorbeeld.

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• DylanDB21
Mag ik vragen wat je wilt zeggen met "het delen van abbonementen"?
Voor de rest heb je normaal toch "Googly family link", waarbij je ook goedkeuren van apps moet doen, en betalingen met het gezin kan doen? Zoek mijn is dan bij android via google of "Find my device" toch?
Vorkie schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:02:
Ik zou naar de 17 pro gaan.

Ik ben hier de vreemde in huis met een S25U en sommige dingen waar je nu niet over nadacht, zoals het goedkeuren van apps, het delen van abonnementen, iCloud, betalingen met het gezin, werkt niet zo simpel. Ook Zoek Mijn bijvoorbeeld.

[ Voor 41% gewijzigd door DylanDB21 op 22-08-2026 17:11 ]

• Vorkie
  • Niet online
DylanDB21 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:11:
Mag ik vragen wat je wilt zeggen met "het delen van abbonementen"?
Voor de rest heb je normaal toch "Googly family link", waarbij je ook goedkeuren van apps moet doen, en betalingen met het gezin kan doen? Zoek mijn is dan bij android via google of "Find my device" toch?

[...]
Maar Find op je S26U gaat niet werken met de Find van Apple.

Google family link gaat niet werken met Apple Family.

Dus als 1 overstapt naar Android, ga je dat merken. Anders moet je allemaal gaan.

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• DylanDB21
Vorkie schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:13:
[...]

Dus als 1 overstapt naar Android, ga je dat merken. Anders moet je allemaal gaan.
Dat is daarnet ook besproken geweest.
Zij zou ook mee willen overstappen.
Maar dan komt de angst nog steeds met hoe het ecosysteem gaat degraden, en hoe het zit met vertraging van gsm

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Vorkie schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:13:
[...]

Maar TS geeft al aan dat de kinderen Samsung hebben...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

DylanDB21 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:14:
[...]

Dat is daarnet ook besproken geweest.
Zij zou ook mee willen overstappen.
Maar dan komt de angst nog steeds met hoe het ecosysteem gaat degraden, en hoe het zit met vertraging van gsm
Over vertraging hoef je je m.i. geen zorgen te maken wanneer je een S26U hebt. De stappen in flagship SoC's zijn tegenwoordig niet meer zo groot als vroeger, dus je kunt die 5 jaar makkelijk volmaken. Het toestel krijgt ook nog updates gedurende die tijd.
Ik denk dat het zelfs handiger kan zijn ivm ouderlijk toezicht, aangezien je kinderen al in het Samsung/Android ecosysteem zitten.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Vorkie
  • Niet online
Ik heb dat gemist, oops, excuus.

Als je beide overstapt ga je niets missen en dan werkt het zoals je zou willen in samenwerking met de samsungs van de kids.

Icloud fotos is dan misschien wel even lastig om over te zetten.

/edit
Google pay werkt ook goed en als je de watch erbij neemt ook voortreffelijk.

Alle apps, populaire met name, werken zoals je kan verwachten.

Toetsenbord is wel iets waar ik nog steeds moeite mee hebt, geen idee waarom, maar die van Apple lijkt wel beter te begrijpen waar ik type (komende van een 15 pro max > S25U)

[ Voor 42% gewijzigd door Vorkie op 22-08-2026 17:26 ]

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:24
Google Wallet werkt gewoon goed! Een alternatief voor iCloud zal iets als Google Drive worden. Als je een Samsung tablet fijn vindt werken, zal je een Samsung telefoon ook fijn vinden.

Mocht je graag een Android skin willen die het dichtst in de buurt van iOS komt dan is Oppo/OnePlus/Realme een optie

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:14
Foto's omzetten naar een andere cloud, want icloud werkt niet op Samsung. Wij hebben Microsoft 365 familie abonnement, 1TB opslag per persoon en ook Microsoft Office voor het hele gezin. Dit werkt voor zowel Apple als Samsung.

Met de kinderen al op Samsung kun je de rest ook makkelijker beheren als je er zelf ook op zit. En het scheelt je gewoon best wel wat geld.
Pagina: 1