• Fifagek
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:04
Sinds begin deze maand heb ik de Samsung Galaxy A57 als nieuwe telefoon nadat mijn vorige gecrasht is. Whatsapp dus onder andere opnieuw moeten installeren in plaats van dat ik hem via Smart Switch kon overzetten.
Met het uitlezen van de contacten gaat iets niet lekker! Er zijn 4 contacten waarbij ik het fout zie gaan (mogelijk zijn er nog meer). 1 contact wordt gelezen '209) terwijl in mijn contacten op de simkaart (Bouw 209) staat.
2 andere contacten wordt achternaam (zonder tussenvoegsel) gelezen die niet op de simkaart staat. Deze personen staan alleen met voornaam op simkaart. En bij het laatste contact wordt het tussenvoegsel 'de' niet gelezen.
Als ik naar instellingen, apps, Whatsapp ga staan de onderstaande machtigingen op 'Toegestaan':

- Contacten en accounts
- Foto's en video's
- Meldingen
- Microfoon
- Muziek en audio
- Telefoon

En de volgende op 'Niet toegestaan':

- Apparaten in de buurt
- Camera
- Gesprekslijsten

Het schuifje bij 'App beheren indien ongebruikt' staat aan.
Als ik op de 3 puntjes rechtsboven bij de app Whatsapp klik en vervolgens Nieuwe verzendlijst aanklik staan 3 van 4 genoemde voorbeelden even goed. Later schiet die weer terug zoals bovenstaand. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb gegoogeld en zie dat de contacten op Toegestaan moeten staan wat zo is. Daarnaast moet je op 'Vernieuwen' onder de 3 puntjes in de app Whatsapp klikken, maar die optie heb ik niet onder de 3 puntjes staan. Hier staat alleen Nieuwe groep, Nieuwe verzendlijst, Gekoppelde apparaten, Met ster en Alles gelezen. Google hebt me dus ook niet heel veel verder...

Overigens krijg ik bij het ontvangen van een app ook alleen de melding Whatsapp met het groene telefoonlogo bij een nieuw ontvangen bericht als die binnenkomt. Niet van wie die afkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door Fifagek op 21-08-2026 22:34 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:48
Ok, je hebt meerdere problemen klinkt het. Laten we met de contacten beginnen. Ergste geval, je Sim kaart begint slecht te worden. Advies, verplaats de contacten naar de telefoon (of naar je Google of Samsung account - voordeel dan is een backup naar de cloud).

Hoe doe je dat: Open de contacten app, ga daarin naar de 3 puntjes, en kies instellingen. Dan is er de optie Contactpersonen verplaatsen in het menu.

Ik hoor graag of dit het contactpersonen probleem oplost.