Afstandsbediening Google TV chromecast weigert opeens

Pagina: 1
Acties:

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:57
Kickje van een heel oude topic.

Ik heb thuis 2 Google Chromecasts met Google TV 4K met beide een super irritant probleem.

Kort achter elkaar werken beide afstandsbedieningen niet meer. Volume knoppen en de Power knop werken wel maar alle andere knoppen werken helaas niet. Ik heb letterlijk elk mogelijke 'oplossing' die ik heb kunnen vinden geprobeerd. (batterijen verwisseld, Home+Back button ingedrukt houden, AB ontkoppelen en opnieuw koppelen etc. etc.)

Als ik de chromecast ontkoppel en de stroom ervan af haal werken beide afstandsbedieningen wel weer totdat ik de TV en Chromecast uitzet en dan begint het hele riedeletje weer opnieuw.

Wie o wie heeft de oplossing voor dit probleem?

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:55

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zie geen enkel verband tussen dit nieuwe probleem en het oude draadje waarin je deze reactie plaatst, dus dit hoort thuis in een eigen draadje, ik heb dit afgesplitst.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:47
Mijn Chromecast 4K was ook een keer de Bluetooth-verbinding met z'n afstandsbediening kwijt. Dan is dit het resultaat, dat de volumeknoppen wel werken, maar de andere knoppen niet. Ik heb toen de afstandsbediening opnieuw gekoppeld in het Bluetooth-scherm van de Chromecast en sindsdien heb ik er nooit meer last van gehad.

Ik lees dat dit bij jou niet geholpen heeft. Omdat de afstandsbediening wel even werkt na het ontkoppelen, lijkt het een softwareprobleem. Misschien kan je de Chromecast terugzetten naar fabrieksinstellingen. Succes!