• sickyb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-08 16:31
Het verschil tussen een SSD (m.2) met of zonder heatsink is slechts een paar euro. (ok Geheugen is an sich al duur genoeg) Maar wanneer heb je die heatsink echt nodig ? en is het voor die 2 of 3 euro verschil niet sowieso beter om de versie met heatsink te kiezen ?

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:30
Wat ga je ermee doen? PC, PS5 ...

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Er zit ook regelmatig een heatsink bij een moederbord. Dan is een versie met heatsink alleen maar onhandig, zeker als deze niet (makkelijk) te verwijderen is. Dus, wat mijn voorganger ook zegt: wat ga je ermee doen?

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het hangt helemaal van het gebruik af, maar eigenlijk altijd is de heatsink erbij kopen wat zonde. Als je een normale gebruiker bent, kun je namelijk prima de heatsink die al bij je moederbord zit gebruiken.

Als je echt stevig veel lezen en schrijven doet (content creation etc.) dan is juiste een hogere passieve koeling vele beter, deze van Ali is extreem goed ook door review sites beoordeeld, kost je een tientje: https://nl.aliexpress.com/item/1005006160314690.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.200.1ca179d2kD7j0q&gatewayAdapt=glo2nld

Dus kortom, eigenlijk in meeste gevallen is zonder heatsink van de fabrikant kopen waar je op uitkomt.

• sickyb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-08 16:31
Thnx voor de antwoorden.
Het is me nu wel een stuk duidelijker. Heatsink zit bij mij ook inderdaad al op mobo.

• Transmitter
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 02-09 19:07
Ja je hebt het echt alleen nodig als je mobo geen heatsink heeft. Dus in jouw geval wil je juist geen heatsink. De heatsink van je mobo is vaak veel beter omdat het over een groter oppervlak warmte kan dissiperen. Dus gewoon lekker zonder heatsink nemen, niet naar het prijsverschil kijken, zou mijn advies zijn.

Knowledge can be communicated, but not wisdom.

Pagina: 1