Hi allemaal, ik ga een Warmtepompboiler installeren (Atlantic Explorer V5). Ik kan maar 200L kwijt ivm hoogte maar ik heb meer nodig. Daarom wil ik daarnaast een (boiler)vat van 80/100L plaatsen die zich vult via de WPB. Het vat krijgt bijvoorbeeld 58 graden geleverd en staat zelf op 54 graden zodat het spaarzaam af en toe aanspringt.
Ik dacht eerst aan een boiler, maar die zijn meestal hangend (of exorbitant duur) en bij voorkeur staat het vat op de grond. Ik denk bijvoorbeeld aan een RVS buffertank van Nexus. Maar ik lees dat ik voor SWW een zogenaamd hygiene vat nodig heb, en niet een buffervat gebruiken mag?
Ik dacht eerst aan een boiler, maar die zijn meestal hangend (of exorbitant duur) en bij voorkeur staat het vat op de grond. Ik denk bijvoorbeeld aan een RVS buffertank van Nexus. Maar ik lees dat ik voor SWW een zogenaamd hygiene vat nodig heb, en niet een buffervat gebruiken mag?
- Vraag 1: wat is dan het verschik tussen een buffervat en hygienevat?
- Vraag 2: heeft iemand suggesties voor aan juist vat of staande 100 boiler? Ik kan die niet vinden....