Vraag

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een Xiaomi Redmi 10C smartphone op het Youfoon (KPN) netwerk, en SMS'jes van Facebook komen niet aan, dus kan ik mijn Facebook account niet verifieren, waardoor ik niet in contact kan komen met mensen die ongeverifieerde accounts/profielen niet doorkomen, en in hun spam terecht kom.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android versie: 13 tkq1.221114.001
Google Berichten app: messages.android_20260731_00_RC00.phone_dynamic

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
https://www.facebook.com/help/163155247081024?locale=nl_NL
https://community.kpn.com...-sms-komt-niet-aan-553195

Ik heb ook gebeld met de Youfoon klantenservice, en die zijn bekend met dit euvel.

Facebook een SMS sturen zoals in bovenstaande link werkt niet. Als ik die shortcode intik, wat 5 cijfers zijn, gaat het goed als ik het 4de getal intik, maar zodra het 5de cijfer toevoeg, voegt de berichten app er automatisch +31 voor, en wordt het nummer +3132665, en dat werkt niet meer.

Ik heb meerdere berichten-apps geprobeerd, en die doen allemaal de landcode prefixen als ik bij de shortcode een 5de cijfer toevoeg.

Volgens Facebook is het een netwerk probleem, en zou iedereen die op het KPN netwerk zit daar last van moeten hebben.

Ik gebruik overigens geen facebook of facebook lite op m'n smartphone, dus die apps staan er niet op. Als ik die apps er wel op zet, krijg ik dat SMS'je ook niet, dus die zijn er weer af.

Edit:
RCS chats heb ik uitgezet, want die stond aan, ik stuur zover ik weet ook geen handtekening met een sms mee, gezien ik dat gecheckt heb door een sms naar een ander te sturen

[ Voor 6% gewijzigd door RaZ op 21-08-2026 12:05 ]

Ey!! Macarena \o/

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:48
Heeft iemand in je omgeving een ander merk telefoon waar je jou sim kaart in kunt stoppen om te testen of de SMS daar wel aan komt?

En er is een instelling dat de telefoon automatisch helpt om land toe te voegen met telefoonnummers. Op mijn Samsung is het een instelling "Automatisch land/regio code toevoegen". Mogelijk heeft je Redmi ook zo'n soort instelling die je uit kunt zetten.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
swhnld schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:29:
Heeft iemand in je omgeving een ander merk telefoon waar je jou sim kaart in kunt stoppen om te testen of de SMS daar wel aan komt?
Nee, anders had ik dit topic niet geopend ;) Ik heb nog wel een telefoon liggen, maar daar past geen nano-sim in.
En er is een instelling dat de telefoon automatisch helpt om land toe te voegen met telefoonnummers. Op mijn Samsung is het een instelling "Automatisch land/regio code toevoegen". Mogelijk heeft je Redmi ook zo'n soort instelling die je uit kunt zetten.
Die optie heb ik ook, maar dat is voor de telefoon-app, en niet voor de berichten-app.

Slimme telefoon die te dom is om een sms'je te sturen. Had ik nooit last van met m'n nokia die ik tot 2023 nog gebruikte :P

Ey!! Macarena \o/

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-08 16:14
Heb je al geprobeerd om je simkaart uit je telefoon te halen en er weer in te doen? Een tijdje geleden zorgde dat er bij mij voor dat ik sms'jes van Microsoft SharePoint weer ontving.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:48
RaZ schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:47:
[...]

Nee, anders had ik dit topic niet geopend ;) Ik heb nog wel een telefoon liggen, maar daar past geen nano-sim in.
Zijn er ook geen ouders, kinderen, klasgenoten, collega's, kerkgenoten, verenigingsleden, iets van sociale contacten, waar je jou sim TIJDELIJK in hun bestaande actieve telefoon kunt stoppen?

Of een Youfone service punt waar ze daarmee kunnen helpen? https://www.telecombinatie.nl/winkels

Je hebt volgens mij maar 1 keer een werkende SMS nodig, om daarna een andere 2 factor optie aan te kunnen zetten of een Passkey te kunnen genereren, dat je voorlopig weer zonder SMS verder kunt. Toch?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Ik ben een weesje (of eigenlijk, ik hoop dat zo snel mogelijk te zijn)
kinderen
Heb ik niet :P
klasgenoten
Die heb ik al sinds maart 1995 niet meer :P
collega's
Heb ik sinds 2009 niet meer :P
kerkgenoten
Daar kom ik niet, verdorven sekte :P
verenigingsleden
zit ik niet op :P
iets van sociale contacten
Tweakers.net
waar je jou sim TIJDELIJK in hun bestaande actieve telefoon kunt stoppen?
Nee, helaas :P
Of een Youfone service punt waar ze daarmee kunnen helpen? https://www.telecombinatie.nl/winkels
Als het volgens de klantenservice een bekend probleem is, en ze geen oplossing weten, dan zal een youfoon winkel de zelfde kennis wel hebben, anders hadden ze het ook wel via de telefoon kunnen zeggen, want die de telefoon opnam snapte niet eens wat +31 was 8)7
Je hebt volgens mij maar 1 keer een werkende SMS nodig, om daarna een andere 2 factor optie aan te kunnen zetten of een Passkey te kunnen genereren, dat je voorlopig weer zonder SMS verder kunt. Toch?
2fa? Nee yoh. Ik wil m'n Facebook-account/profiel verifieren en daar heb ik dat sms'je voor nodig, want iedereen met wie in in contact wil komen heeft ingesteld op Facebook: Alleen geverifieerde accounts kunnen een vriendverzoek/berichte sturen. Dat betekend dat alles bij hun in de spam komt te staan, en die checken ze niet.

Als Facebook gewoon een code zou sturen via whatsapp ipv sms zou dat handiger zijn, maar zulke slimme devvers hebben ze daar niet, want die werken voor Tweakers.net 8)

Ey!! Macarena \o/

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
hherrie schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:52:
Heb je al geprobeerd om je simkaart uit je telefoon te halen en er weer in te doen? Een tijdje geleden zorgde dat er bij mij voor dat ik sms'jes van Microsoft SharePoint weer ontving.
Geprobeerd, maakte niks uit. Ding een uur uit gehad, maakt ook niet uit.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1